6. sınıf matematik ders kitabının öğretmen ve öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Milli Eğitim Bakanlığı yayınevine ait 6. sınıf matematik ders kitabı; içerik, alıştırma ve değerlendirme çalışmalarının yeterliliği, görsel ve biçimsel tasarım açısından öğretmen ve öğrenci görüşleri dikkate alınarak incelenmiştir. Araştırmaya Ankara ve Kırıkkale illerinden 112 ortaokul matematik öğretmeni ve 179 altıncı sınıf öğrencisi katılmıştır. Araştırmada öğretmen ve öğrencilere uygulanmak üzere 2 farklı anket veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Anket formlarından elde edilen veriler kategoriler ve alt kategorilere ayrılarak analizleri yapılmıştır. İncelemeler sonucunda öğretmenlerin büyük çoğunluğu tarafından içeriğin, öğretim programına uygun kazanımlardan oluştuğu, görsel ve biçimsel olarak ise öğrencinin gelişim düzeyiyle ve içerikle uyumlu olduğu görülmüştür. Alıştırmaların sayısının yetersiz olduğu, her seviyedeki öğrencinin gelişimine destek vermediği, gelişimsel farklılıkları ve kavram yanılgılarını dikkate almadığı belirlenmiştir. Yeni hazırlanacak olan ders kitaplarında öğretmen ve öğrenci ihtiyaçlarının karşılanması açısından bu araştırmanın sonuçlarının da göz önünde bulundurulması önerilmiştir. The aim of this study is to investigate 6th grade mathematics textbook which is prepared in accordance with the new mathematics curriculum in Turkey. The textbook was examined in terms of content, the adequancy of exercise and evaluation studies, visual and formal design by considering the views of teachers and students. 112 secondary school mathematics teachers and 179 sixth grade students from Ankara and Kırıkkale provinces participated in this study. In the research, 2 different questionnaires were used as data collection tools to be applied to teachers and students. The data obtained from the survey forms were divided into categories and subcategories and analyzed. As a result of the analyzes, it was seen that the most of teachers thought that the content consisted of gains in accordance with the curriculum. Also, the content of textbook was compatible with the level of development of students. It was determined that the number of exercises was inadequate, did not support the development of students at all levels and did not take into consideration developmental differences and misconceptions. İt is suggested that the results of this research should be taken into consideration in terms of meeting teachers and students needs when the new textbooks to be prepared.
Collections