Abrsm grade 1 ve grade 2 piyano programları ile güzel sanatlar liseleri 9. ve 10.sınıf piyano programlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada ABRSM Grade 1 ve Grade 2 piyano programları ile Güzel Sanatlar Liseleri 9. ve 10. Sınıf piyano programları incelenmiştir. ABRSM 2018 piyano müfredatı, Güzel Sanatlar Lisesi piyano öğretim programı, ders kitapları ve piyano repertuarlarının içerikleri incelenerek hem ABRSM ve Güzel Sanatlar Liseleri'nin piyano repertuarlarının teorik ve teknik becerilerle tutarlılığının hem de iki programın karşılaştırılarak aralarındaki benzerliklerin ve farklılıkların tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma, durum tespitine yönelik tarama modelinde betimsel nitelikte bir araştırmadır.Hem nitel hem de nicel yöntem kullanılmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu Eskişehir ve Ankara illerinde bulunan Güzel Sanatlar Liseleri'nde görev yapan 10 piyano öğretmeni oluşturmaktadır. Bu doğrultuda piyano programları ve repertuarları incelenmiş ve 21 maddeden oluşan likert tipi anket kullanılarak piyano öğretmenlerinin görüşleri alınmıştır. Piyano programları ve repertuarlarına ilişkin bulguların sonunda öğretim programına yönelik görüşlerde genel anlamda olumlu sonuçlara ulaşılmış, ancak piyano repertuarlarına ilişkin görüşlerde piyano derslerinin haftada 1 saat olması nedeniyle piyano öğretim programının hedeflediği kazanımlara ulaşılamadığı piyano öğretmenleri tarafından belirtilmiştir In this study, ABRSM Grade 1 and Grade 2 piano programs and Fine Arts High Schools 9th and 10th grade piano programs were examined. ABRSM 2018 piano curriculum, Fine Arts High School piano curriculum, textbooks and the contents of the piano repertoire were examined to determine the similarities and differences between the ABRSM and Fine Arts High School's piano repertoires with theoretical and technical skills as well as comparing the two programs. The research is a descriptive study in the screening model for due diligince. Both qualitative and quantitative methods were used. The study group consisted of 10 piano teachers working in Fine Arts High Schools in Eskişehir and Ankara. In this respect, the piano programs and repertoires were examined and the opinions of the piano teachers were obtained by using a Likert type questionnaire consisting of 21 questions.At the end of the findings about the piano programs and repertoires, positive results were reached in general terms of the curriculum, but it was stated by the piano teachers that the objectives of the piano curriculum could not be achieved because the piano lessons were 1 hour a week.
Collections