Arapça öğretiminde çocuk şarkılarının kullanımı ve uygulamaya yönelik etkinlikler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; Arapça öğretiminde çocuk şarkılarının kullanımının, öğretim sürecine katkılarını incelemek ve bu kapsamda; Arapça öğretiminde kullanılmalarına yönelik çeşitli etkinlik önerileri sunmaktır. Çalışma nitel bir araştırma olup, çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, Arapça şarkı CD'leri, şarkı kitapları ve internet siteleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise 2017/2018 yılı itibariyle Arapça 9, 10, 11 ve 12. sınıf kitaplarında yer alan ünitelerle ilişkili olacak şekilde seçilmiş fasih Arapça şarkılar oluşturmaktadır. Veri toplama aşamasında, amaçlı örneklem yöntemi ile seçilmiş Arapça çocuk şarkıları kullanılmıştır. Çalışmada; müziğin yaşamla ilişkisi ve yabancı dil öğretimiyle müzik arasındaki ilişkiye değinilmiş; ardından, eğitimde çocuk şarkılarının kullanımını destekleyen yöntemler incelenerek Arapça öğretiminde çocuk şarkılarının kullanımına yönelik etkinlik önerileri sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Arapça öğretimi, Arapça çocuk şarkıları, Yabancı dil becerileri, The aim of this study is to examine the contribution of the use of children songs to the teaching process in Arabic teaching and in this context, to present various activity suggestions about using songs in Arabic teaching. The study is a qualitative research and screening model was used in the study. The universe of the research is composed of Arabic song CDs, song books and websites. The sampling of the study consists of fluent Arabic songs selected in relation to the units in the 9th, 10th, 11th and 12th grade Arabic books as of 2017/2018. In the data collection stage of this study, Arabic children songs selected with purposive sampling method were used. In this study, the relationship between music and life is mentioned, and the relationship between foreign language teaching and music are discussed. Then, the methods that support the use of children songs in Arabic teaching were examined and suggestions for activities related to the use of songs in Arabic teaching are presented.
Collections