Resim-iş eğitimi lisans programlarındaki seçmeli seramik dersine yönelik uzman görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Resim-İş Eğitimi lisans programlarında verilen Seçmeli Seramik Atölye dersinin amaçlarını uzman görüşlerine göre değerlendirmek ve Resim-İş Eğitimi Lisans Programlarındaki yerini incelemek amaçlanmıştır. Bu amaçla görüşme için sekiz açık uçlu soru hazırlanmıştır. Araştırmanın çalışma gurubunu, Trakya üniversitesi, Gazi Üniversitesi, Ordu Üniversitesi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Fırat Üniversitesi ve Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültelerinin Resim-İş Eğitimi Lisans programlarında Seçmeli Seramik Atölye dersini veren öğretim elemanları oluşturmuştur. Açık uçlu sorulardan oluşan görüşmeler sesli ve yazılı olarak kayıt altına alınmıştır. Resim-İş Eğitimi lisans programlarında yer alan Seçmeli Seramik Atölye dersinin değerlendirilmesine yönelik uzman görüşleri nitel araştırma yöntemlerinden, betimsel analiz tekniği ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda üç boyutlu seramik eğitiminin sanat eğitiminde oldukça önemli olduğu ancak; Ülkemiz eğitim fakültelerinin çoğunda dersin verilemediği, verilen programlarda ise ders saati ile kısıtlandığı, sınırlı sürede bitirilmesi gereken üç boyutlu çalışmaların öğrencide motivasyon sorunlarına neden olduğu, ders sürelerinin ivedi arttırılması gerektiği bulgulanmıştır. It is aimed to evaluate the rearning outcome, content, teaching and rearning process of the elective ceramic workshop course which is given in the undergraduate programs of painting education according to opinions of experts. For this purpose, eight open-ended questions were prepared for the interview. Case study, which belongs to qualitative research method, was done. The research group of the study consisted of the lecturers who gave elective ceramic workshop courses in the Education Faculties of Trakya University, Gazi University, Ordu University, Ondokuz Mayıs University, Fırat University and Uludağ University. Interviews, which were consisted of open- ended questions, were recorded in voice and in writing. Evaluation of elective ceramic workshop course which take part in Painting Education undergraduate programs and expert opinions were evaluated with descriptive analysis technique. As a result of the research, it was found that three-dimensional ceramic education was very important in art education. On the other hand It was found that most of the faculties of painting education in our country could not be given the course and the programs because of restricted course hours and three-dimensional studies caused motivation problems in students, and finally the course duration should be extended.
Collections