Eğitim bilişim ağı (eba) 4.sınıf ders içeriklerine yönelik videoların çoklu ortam tasarım ilkelerine göre incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
FATİH Projesinin önemli ayaklarından biri olarak içerik sağlayan EBA her geçen gün kendini yenileyen ve paylaşımlarla çoğalan bir yapıya sahiptir. EBA' da ki eğitim videoları; EBA İçerik/Paylaşım bölümü ve EBA Ders bölümü içeriklerinden oluşmaktadır. Bu çalışmada öğretmenler ve öğrenciler tarafından başlıca kaynak olarak başvurulan ayrıca eğitsel içerik olarak temel kaynak olan EBA' da yer alan materyallerin çoklu ortam tasarım ilkelerine uygunluğu incelenerek çıkan sonuçlar yorumlanmıştır. Araştırmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Mevcut durumu incelemek ve yorumlamak için seçilen örneklem üzerine, çoklu ortam değerlendirme dereceli puanlama anahtarı ile incelenmiştir. Elde edilen veriler yüzde ve ortalama değerleriyle analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgular bölümünde, EBA Ders ve EBA İçerik olmak üzere iki modül içerisindeki videolar tablolarla değerlendirilmiştir. Bulgular göstermektedir ki, EBA Ders modülünde bulunan videoların aldıkları ortalama puanlar EBA İçerik modülündeki videoların ortalamalarından yüksek çıkmıştır. Fatih projesinin içerik ayağı olarak kurulup geliştirilen EBA' nın içinde yer alan her içeriğin belirli kriterlere uygun içerikler olması gerektiği sonucu ortaya çıkmaktadır. Providing content as one of the important pillars of FATİH Project, EBA has a structure that renews itself day by day and multiplies by sharing. Training videos in EBA; EBA Content / Sharing section and EBA Course section consists of contents. In this study, the main sources used by teachers and students as well as the main source of educational content in the EBA 's compliance with the principles of multimedia design examining the results were interpreted. Descriptive scanning method was used in the study. On the sample chosen to examine and interpret the current situation, the multimedia evaluation grade was evaluated with a scoring key. The obtained data were analyzed with percentage and average values. In the findings section of the research, videos in two modules, EBA Course and EBA Content, are evaluated with tables. The findings show that the average scores of the videos in the EBA Course module were higher than the average of the videos in the EBA Content module. The content of EBA, which was established and developed as the content pillar of the Fatih project, must be in accordance with certain criteria.
Collections