Müzik eğitimi anabilim dalı dördüncü sınıf öğrencilerinin eşlik dersine yönelik görüşlerinin incelenmesi (Gazi Üniversitesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Müzik Eğitimi Anabilim Dalı dördüncü sınıf öğrencilerinin görüşleri doğrultusunda, eşlik dersinin teorik ve uygulamalı çalışmalarının sonuçlarını saptamak, öğrencilerin aldıkları ders doğrultusunda daha donanımlı yetişmelerini sağlamak, müzik öğretmeni adaylarının ileriki meslek yaşantılarında okul şarkılarına eşlik yapabilme durumlarına ışık tutmak ve bunların sonucunda bir çözüm önerisi sunmak amacı ile yapılmıştır. Çalışma nicel araştırma yöntemlerinin betimsel türüne örnektir. Araştırmada, 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılı Gazi Üniversitesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı'nda okuyan 46 dördüncü sınıf öğrencisinin Eşlik Dersine yönelik görüşlerini saptamak amacıyla 31 sorundan oluşan anket uygulanmıştır. Yapılan anket sonucunda elde edilen veriler SPSS 22 ile değerlendirilmiştir. Öncelikle Cronbach ile anketin güvenirliği ölçülmüş ardından öğrenci görüşlerine ait frekans (f) ve yüzde (%) dağılımları tablolara yansıtılarak yorumlanmıştır. Daha sonra ana probleme ve her bir alt probleme ait kurulan hipotezler değişkenlerin kategorik olması nedeniyle ki-kare testi ve gözelerdeki gözlenen frekans sayısının 5 den küçük olması durumunda ise Fisherexact testi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, müzik öğretmeni adaylarının dönemlik ve haftalık ders saati süresini yetersiz buldukları, derste düzenli bir metod kullanmadıkları, derste verilen çalışmaları seviyelerine uygun buldukları, ders sırasında bir öğrenciye düşen uygulama süresini yetersiz buldukları, öğrencilerin bir parçaya piyano eşliği yazabilme, deşifre çalabilme, parçayı transpoze edebilme ve doğaçlama piyano eşliği yapabilme konularında kendilerini yeterli bulmadıkları ve ileriki meslek yaşantılarında kullanabilecekleri bir repertuara sahip olmadıkları ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler :Müzik Eğitimi, Piyano, Eşlik, Eşlik Dersi This research aims to determine the results of the theoretical and practical studies of the accompaniment course in accordance with the opinions of the senior year students of the Department of Music Education, to ensure that the students are beter equipped in line with the lessons they take, to shed light on the status of being able to accompany the school songs in their future professional lives and to suggest a solution. The study is an example of the descriptive type of quantitative research methods. In this study, a questionnaire consisting of 31 questions was applied to determine the opinions of 46 senior year students attending the Music Education Department of Gazi University in 2018-2019 academic year. The data obtained from the survey was evaluated with SPSS 22. Firstly, the reliability of the questionnaire was measured with Cronbach, subsequently the frequency (f) and percentage (%) distributions of the students' opinions were interpreted by reflecting them in the tables.Then the hypotheses of the main problem and each sub-problem were analyzed by chi-square test because the variables were categorical and Fisherexact test if the observed frequency number in the cells was less then 5. As a result of the research, it was found that music teacher candidates found the period and weekly course hours insufficient, they did not use a regular method in the course, they found the studies given in the course appropriate to their level, they found the application time per student to be insufficient during the course, the students did not find themselves sufficient to write piano accompaniment, play deciphering, transposing and improvising piano accompaniment on a pieceand they did not have a repertoire that they could use in future professional life.KeyWords : Music Education, Piano, Accompaniment, Accompaniment Course
Collections