TÜBİTAK Meraklı Minik dergisinin içeriğinin M.E.B. okul öncesi eğitim programındaki kazanımlar açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, erken çocukluk dönemi için hazırlanan TÜBİTAK Meraklı Minik dergisinin Millî Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programı'ndaki kazanımları desteklemesi açısından incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olan `Doküman İnceleme` yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi `Amaçlı Örnekleme Yöntemi` ile 2018 yılı boyunca her ayın birinde yayınlanan on iki Meraklı Minik dergisi olarak seçilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, Meraklı Minik dergisi ekibinden, öğretmen ve ebeveynlerden oluşan toplamda on iki kişi oluşturmaktadır. Araştırmacı tarafından `Meraklı Minik Kazanım Değerlendirme Tablosu` oluşturulmuştur. Meraklı Minik dergi yetkililerine, dergiyi takip eden öğretmen ve ebeveynlere yönelik de `Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu` geliştirilmiştir. Veriler bu iki araç aracılığı ile toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda, TÜBİTAK Meraklı Minik dergisinin M.E.B. Okul Öncesi Eğitim Programı'nda yer alan kazanımlar arasında en çok dil gelişim alanındaki kazanımları en az da öz bakım becerileri gelişim alanındaki kazanımları desteklediği sonucuna ulaşılmıştır. Derginin, okul öncesi dönemi çocuklarının gelişimsel özelliklerine hâkim bir ekip tarafından hazırlandığı ve ekibin programda yer alan beş gelişim alanını da dengeli bir şekilde desteklemeye çalıştığı da ortaya çıkan dikkat çekici sonuçlar arasındadır. This research was conducted to examine TUBITAK Meraklı Minik Magazine, which is prepared for early childhood, in terms of supporting the goals in the Ministry of National Education's Pre-School Education Program. In the research, `The document Examination Method`, which is one of the qualitative research methods, was used. The sample of the study was selected twelve curious miniscule journals published on one of each month during 2018 by `The Intended Sampling Method`. The study group consists of twelve people, consisting of The Meraklı Minik Magazine team, teachers and ebveyns. A `Meraklı Minik acquisition rubric` has been created by the researcher. A `Semi-Structured Interview Form` has also been developed for the Meraklı Minik magazine officials, teachers and parents who follow the magazine. The data was collected through these two tools. As a result of the research, it was concluded that TÜBITAK Meraklı Minik magazine supported the most goals in the field of language development and at least the goals in the field of self-care skills development among the goals in the M.E.B. Pre-School Education Program. It is also noteworthy that the journal is prepared by a team that is familiar with the developmental characteristics of preschool children and the team tries to support all five development areas in the program in a balanced way.
Collections