Isı ve sıcaklık ile ilgili kavram yanılgılarını belirlemeye yönelik dört aşamalı bir testin geliştirilerek uygulanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, ısı ve sıcaklık ile ilgili kavram yanılgılarını belirlemeye yönelik dört aşamalı bir test geliştirmektir. Ankara'da uygun örneklem yöntemi ile seçilen iki üniversitenin fizik eğitimi bölümünde lisans eğitimi gören 80 öğrenci üzerinde uygulanmıştır. Yapılan nihai uygulamadan elde edilen verilerin geçerliliği için doğru nedenli yanlış değeri %1, yanlış nedenli doğru değeri %4 olarak hesaplanmıştır. Uygulama sonucunda testten elde edilen verilerin, doğru cevaba göre tek aşamalı kodlamadaki güvenilirlik katsayısı 0,70 ve kavram yanılgısına göre dört aşamalı kodlama da güvenilirlik katsayısı 0,62 olarak belirlenmiştir. Ayrıca testteki her bir madde için madde analizi yapılmış ve öğrencilerin sahip oldukları kavram yanılgıları tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Isı ve Sıcaklık, Kavram Yanılgıları, Dört Aşamalı Test The aim of this study is to develop a four-tier test to identify misconceptions about heat and temperature. This study was carried out on 80 students in the physics education department of two universities selected with the appropriate sampling method in Ankara. In order to determine the validity of the data obtained from the final application, the incorrect value for the correct reason was calculated as 1% and the true value for the wrong reason was calculated 4%. As a result of the application, based on the correct answers, the reliability coefficient of the data obtained from the test for single-tier coding is calculated as 0.70, and based on the misconception the reliability coefficient for the four-tier coding is calculated as 0.62. In addition, item analysis was done for each item in the test and the students' misconceptions were determined accordingly.Keywords: Heat and Temperature, Misconceptions, Four-Tier Test
Collections