Ortaöğretim kurumları Almanca derslerinde okutulmakta olan `Wie Bitte` adlı ders kitabının dinleme becerisi yönünden incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmamızda orta öğretim kurumları Almanca derslerinde okutulmakta olan ve Milli Eğitim Bakanlığı, Talim ve Terbiye Kurulunun 28.05.2018 gün ve 78 sayılı kararı ile orta öğretim kurumlarında Almanca ders kitabı olarak kabul edilen `Wie bitte A1.1` adlı ders kitabı dinleme becerisi yönünden incelenmiştir. Çalışmada ilgili kitaba ait dinleme metinlerinin incelenmesinde Almancanın yabancı dil olarak öğretilmesinde ciddi çalışmaları bulunan Prof. Dr. Dietmar Rösler'in öncülüğünde geliştirilen kriterler kullanılmış; ilgili maddelerin ses ve kayıt kalitesi, hedef kitlesi, aksanı ve konuşma hızı yönünden uygunluğu ve konuşmaların gerçekliği tespit edilmeye çalışılmıştır. İncelemede, öğrencilerde geliştirilmesi hedeflenen dinleme becerisine ait metinlerin söz konusu kriterlere uyup uymadığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmanın birinci bölümünde çalışmanın amacı ve yabancı dil bilmenin önemi gibi konular ele alınmıştır. İkinci bölümde çalışmanın nasıl yapılacağı bilgisine değinildikten sonra bilim insanlarının açıklamalarının da bulunduğu üçüncü bölümde yabancı dilin gerekliliği ve dil öğretim yöntemleri üzerinde durulmuştur. Dördüncü bölümde dinleme becerisinin önemi ve yöntemleri irdelenmiştir. Beşinci bölümde ders kitabı ve Türkiye'de kullanılan ders kitapları hakkında bilgi verilerek çalışmamızın teorik kısmı tamamlanmış ve uygulama bölümüne geçilmiştir. Tez araştırmamızın altıncı bölümünde söz konusu kriterler yardımı ile `Wie bitte? A1.1` adlı Almanca ders kitabında bulunan 55 dinleme metni tek tek incelenmiş ve değerlendirilmiştir. In this research, the textbook named `Wie bitte A1.1` which are taught in German lessons of secondary education institutions and accepted as a German textbook in secondary education institutions with the decision number 78 of 28.05.2018 of the Ministry of Education, was examined in terms of listening skill. In the study, the criteria developed under the leadership of Prof. Dr. Dietmar Rösler, who had serious studies in teaching German as a foreign language, were used to analyze the listening texts of the relevant book; it was tried to determine the suitability of the relevant items in terms of sound and recording quality, target audience, accent and speed of speech and the reality of the speeches. In this study, it was tried to determine whether the texts related to listening skills that are aimed to be developed in the students meet the mentioned criteria or not. In the first part of the research, topics such as the purpose of the study and the importance of knowing a foreign language are discussed. In the second part, after explaining how to do the study; in the third part, where the explanations of the scientists are included and the necessity of foreign language and the methods of language teaching were emphasized. In the fourth chapter, the importance and methods of listening skills were examined. In the fifth chapter, the information was given about the textbooks and the textbooks used in Turkey, so the theoretical part of our work has been completed and the application section has been started. In the sixth part of our thesis research, with the help of these criteria, 55 listening texts in German textbook, named `Wie bitte? A1.1` were examined and evaluated individually.
Collections