Show simple item record

dc.contributor.advisorTürkel, Asuman
dc.contributor.authorOmay, Havva
dc.date.accessioned2020-12-29T06:52:37Z
dc.date.available2020-12-29T06:52:37Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339880
dc.description.abstractBenlik tasarımı kişinin kendini nasıl algıladığı ile ilgili bir kavramdır. Benlik saygısının,kişinin geldiği aile, anne-baba, eğitim düzeyi, meslekleri, ekonomik durumları, gibi dahapek çok etkenle ilişkili olabileceği düşünülerek araştırmalar yapılmıştır. Bu araştırmanınamacı da, ilköğretim okulu öğrencilerinin Benlik tasarımlarında aile faktörünün düzeylerinitespit etmektir.Araştırmanın birinci bölümünde kuramsal bilgileri içeren problem durumu, problemcümlesi, araştırmanın amacı, alt problemler, araştırmanın önemi, sayıtlılar ve sınırlılıklarayer verilmiştir. İkinci bölümde ve üçüncü bölümde araştırmanın kavramsal açıklamalarıyapılmıştır.Dördüncü bölümde ise araştırmanın yöntemi ile ilgili olarak araştırmanın modeli, evreni,örneklemi, veri toplama araçları ve verilerin analizi başlıkları altında sunulan bilgilere yerverilmiştir. Araştırmada, yapılan literatür taramasından sonra oluşturulan anketin deneklereuygulanması sonucu elde edilen verilerin analizi yapılmıştır.Araştırmanın beşinci bölümünde ise verilerin analizi sonucunda elde edilen bulgulara veyorumlarına, araştırmanın son bölümünde de, varılan sonuç ve buna yönelik önerilere yerverilmiştir. İlköğretim okulu öğrencilerinin benlik tasarımları ile aile değişkenleri arasındaanlamlı bir ilişki bulunmuştur.
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okulu 7. sınıf öğrencilerinin benlik algılarının demografik değişkenlere bağlı olarak incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid155081
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid190266
dc.description.pages51
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess