Okullardaki öğretim ortamının liselerdeki öğrenci memnuniyetine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitim ortamlarının öğrenci memnuniyetine etkisini inceleyerek varsa öğrenci motivasyonunu ve öğretimin verimini artıran unsurları belirlemek ve eğitimcilere bu hususta rehberlik etmek üzere hazırlanmıştır.Bu araştırmada liselerdeki öğrencilerin algılarına göre eğitim ortamlarının öğrenci memnuniyetine etkisi cinsiyete, lise türüne, babanın öğrenim durumuna, annenin öğrenim durumuna ve babanın işi ve mesleğine göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde bir farklılık gösterip göstermediğinin, lise öğrencileri tarafından algılanan eğitim ortamları ile öğrenci memnuniyeti arasında anlamlı bir ilişki bulunup bulunmadığının belirlenmesi amaçlanmıştır.Araştırmada saha çalışmasına geçilmeden önce literatür taraması yapılmıştır. Ek olarak öğrenci memnuniyetlerini betimlemek üzere öğrencilere likert tipi bir anket uygulanmıştır. Anketler İstanbul ili Şişli ilçesinde tesadüfi örnekleme yoluyla seçilen 311 öğrenciye uygulanmıştır. Hatalı ve eksik bilgi girilen anketler değerlendirmeye katılmamıştır. Anketler SPSS programı ile değerlendirilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre eğitim ortamlarının öğrenci memnuniyetine etkisi cinsiyete, lise türüne, babanın öğrenim durumuna, annenin öğrenim durumuna ve babanın işi ve mesleğine göre farklılaşmaktadır. En dikkat çekici bulgu, özel okullarda öğrenci memnuniyetinin resmi okullarda öğrenci memnuniyetinden anlamlı düzeyde yüksek olduğudur.Kullanılan Anahtar Kelimeler: Öğrenci, sınıf, okul, ortam, öğretim ortamı, lise This research is prepared to determine factors that increase student motivation and teaching efficiency by analyzing effect of teaching environment on student satisfaction and guide educators about these factors.In this research, it is aimed to determine whether there is a meaningful relationship between perceived teaching environment and student satisfaction in high schools. It is searched statistically whether effect of teaching environment on student satisfaction differs according to students' gender, type of high school, father's education level, mother's education level, and father's business and profession.In the study, literature review is carried out before proceeding fieldwork. Additionally, a Likert-type questionnaire is administered to student to depict student satisfaction. The questionnaire is applied 311 students who are selected through random sampling in Şişli district in İstanbul. Questionnaires that have errors and incomplete information are not evaluated.Questionnaires are evaluated by SPSS programme. According to results; effect of teaching environment on student satisfaction differs according to the students' gender, type of high school, father's education level, mother's education level, and father's business and profession. The most remarkable finding is that level of satisfaction in private schools is significantly high than public schools.Keywords: Student, classroom, school, environment, teaching environment, high school
Collections