Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnal, Semra
dc.contributor.authorMarul, Onur
dc.date.accessioned2020-12-29T06:52:12Z
dc.date.available2020-12-29T06:52:12Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339829
dc.description.abstractEğitim ortamlarının öğrenci memnuniyetine etkisini inceleyerek varsa öğrenci motivasyonunu ve öğretimin verimini artıran unsurları belirlemek ve eğitimcilere bu hususta rehberlik etmek üzere hazırlanmıştır.Bu araştırmada liselerdeki öğrencilerin algılarına göre eğitim ortamlarının öğrenci memnuniyetine etkisi cinsiyete, lise türüne, babanın öğrenim durumuna, annenin öğrenim durumuna ve babanın işi ve mesleğine göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde bir farklılık gösterip göstermediğinin, lise öğrencileri tarafından algılanan eğitim ortamları ile öğrenci memnuniyeti arasında anlamlı bir ilişki bulunup bulunmadığının belirlenmesi amaçlanmıştır.Araştırmada saha çalışmasına geçilmeden önce literatür taraması yapılmıştır. Ek olarak öğrenci memnuniyetlerini betimlemek üzere öğrencilere likert tipi bir anket uygulanmıştır. Anketler İstanbul ili Şişli ilçesinde tesadüfi örnekleme yoluyla seçilen 311 öğrenciye uygulanmıştır. Hatalı ve eksik bilgi girilen anketler değerlendirmeye katılmamıştır. Anketler SPSS programı ile değerlendirilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre eğitim ortamlarının öğrenci memnuniyetine etkisi cinsiyete, lise türüne, babanın öğrenim durumuna, annenin öğrenim durumuna ve babanın işi ve mesleğine göre farklılaşmaktadır. En dikkat çekici bulgu, özel okullarda öğrenci memnuniyetinin resmi okullarda öğrenci memnuniyetinden anlamlı düzeyde yüksek olduğudur.Kullanılan Anahtar Kelimeler: Öğrenci, sınıf, okul, ortam, öğretim ortamı, lise
dc.description.abstractThis research is prepared to determine factors that increase student motivation and teaching efficiency by analyzing effect of teaching environment on student satisfaction and guide educators about these factors.In this research, it is aimed to determine whether there is a meaningful relationship between perceived teaching environment and student satisfaction in high schools. It is searched statistically whether effect of teaching environment on student satisfaction differs according to students' gender, type of high school, father's education level, mother's education level, and father's business and profession.In the study, literature review is carried out before proceeding fieldwork. Additionally, a Likert-type questionnaire is administered to student to depict student satisfaction. The questionnaire is applied 311 students who are selected through random sampling in Şişli district in İstanbul. Questionnaires that have errors and incomplete information are not evaluated.Questionnaires are evaluated by SPSS programme. According to results; effect of teaching environment on student satisfaction differs according to the students' gender, type of high school, father's education level, mother's education level, and father's business and profession. The most remarkable finding is that level of satisfaction in private schools is significantly high than public schools.Keywords: Student, classroom, school, environment, teaching environment, high schoolen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkullardaki öğretim ortamının liselerdeki öğrenci memnuniyetine etkisi
dc.title.alternativeEffect of teaching environment in schools on student satisfaction in high schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLearning environment
dc.subject.ytmEducational environment
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmStudent satisfaction
dc.subject.ytmSchools
dc.identifier.yokid10058600
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid382091
dc.description.pages212
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess