Mobile- assisted vocabulary learning and its effect on vocabulary recall
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezin temel hedefi kelime öğrenme yöntemlerinden iki tanesinin etkisini araştırmaktır: 1) Quizlet, kelime kartları dijital programını kullanarak, bilgisayar destekli yabancı dil (İngilizce) öğreniminin kelime öğrenimine etkisi, 2) İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen lise öğrencilerinin kelime defteri tutarak öğrenmelerinin kelime öğrenimine etkisi. Araştırmadaki hedef kelimeler, ders kitabında art arda gelen üç üniteye göre karar verildi. Rastgele seçilen üniteler çalışmanın başlangıç tarihi düşünülerek seçildi. Başlangıç seviyesinde, İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen başlangıç seviyesinde 4 sınıfa control veya deneysel grup olmak üzere görev verildi. Bilgisayar destekli kelime kartları programı ve kağıt tabanlı kelime defteri, iki farklı sınıfa 3 haftalık bir süre içinde uygulandı. Kalan iki sınıf, aynı müfredat ve materyalleri, Quizlet veya kelime defteri kullanmaksızın takip eden control gruplarıydı. Kelime öğrenimi ve hatırlanması, Laufer & Goldstein'den (2004) uyarlanan yazım, gramer & kullanım ; Webb'ten (2009) uyarlanan anlam ve yapı bilgisi öğrencilere önceden duyurulmadan yapılan pre, post ve delayed post test kelime testleri ile ölçüldü. Test sonuçları kelime öğreniminin ve hatırlanmasının etkisini değerlendirmek için incelendi. Çalışmanın sonunda, öğrencilerin düşünceleri yarı-yapılı grup görüşmeleri ile araştırıldı. Sonuçlar gösterdi ki, gruplar arasında kelime öğrenimi va hatırlanması ile ilgili belirgin bir farklılık gözlenmedi; fakat control, Quizlet ve kelime defteri tutan katılımcılar arasında pre-test/ post- test ve pre-test/ delayed post-test arasında gelişmeler gözlemlendi.Anahtar Kelimeler: Kelime öğrenimi, isteyerek (kasıtlı) kelime öğrenme, bilgisayar destekli dil öğrenimi, çoklu ortamda öğrenme, ikili kod teorisi, kelime öğreniminde sözcük kartlarının kullanılması, kelime defterler The main goal of this thesis is to investigate the effect of two vocabulary learning approaches: 1) Computer-assisted Language Learning (CALL) with a computer-based flashcards program, Quizlet, 2) Keeping vocabulary notebooks on high school EFL learners' vocabulary learning. The vocabulary targeted for the study is determined from three sequential units of the textbook. The units are selected randomly considering the starting date of the study. Eighty-nine students in four beginner EFL classes were assigned as control or treatment groups. The flashcard software program (Quizlet) and paper-based vocabulary notebook was implemented in two different classes over a 3 week period. The remaining two classes were control groups following the same curriculum with the same materials without using Quizlet or keeping vocabulary notebooks. Vocabulary learning and recall was measured by pre, post and delayed post-tests of unannounced vocabulary tests including knowledge of orthography, grammar and use adapted from Laufer & Goldstein (2004) and, meaning and form, adapted from Webb (2009). Pre, post and delayed post-test scores were analyzed to evaluate the effectiveness of vocabulary learning and retention. Learners` perceptions at the end of the survey were also investigated by means of semi-structured focus group interviews. The results show that there was no significant difference about vocabulary learning and recall among the groups. However, the improvements were observed between pre-test/ post-test and pre-test/ delayed post-test among control, Quizlet and vocabulary notebook groups.Key words: Vocabulary learning; intentional vocabulary learning, computer-assisted language learning, multimedia learning, dual coding theory, using flashcards in vocabulary learning, vocabulary notebooks
Collections