Show simple item record

dc.contributor.advisorKoçoğlu, Zeynep Banu
dc.contributor.authorErsoy Özer, Yağmur
dc.date.accessioned2020-12-29T06:50:51Z
dc.date.available2020-12-29T06:50:51Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339683
dc.description.abstractBu tezin temel hedefi kelime öğrenme yöntemlerinden iki tanesinin etkisini araştırmaktır: 1) Quizlet, kelime kartları dijital programını kullanarak, bilgisayar destekli yabancı dil (İngilizce) öğreniminin kelime öğrenimine etkisi, 2) İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen lise öğrencilerinin kelime defteri tutarak öğrenmelerinin kelime öğrenimine etkisi. Araştırmadaki hedef kelimeler, ders kitabında art arda gelen üç üniteye göre karar verildi. Rastgele seçilen üniteler çalışmanın başlangıç tarihi düşünülerek seçildi. Başlangıç seviyesinde, İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen başlangıç seviyesinde 4 sınıfa control veya deneysel grup olmak üzere görev verildi. Bilgisayar destekli kelime kartları programı ve kağıt tabanlı kelime defteri, iki farklı sınıfa 3 haftalık bir süre içinde uygulandı. Kalan iki sınıf, aynı müfredat ve materyalleri, Quizlet veya kelime defteri kullanmaksızın takip eden control gruplarıydı. Kelime öğrenimi ve hatırlanması, Laufer & Goldstein'den (2004) uyarlanan yazım, gramer & kullanım ; Webb'ten (2009) uyarlanan anlam ve yapı bilgisi öğrencilere önceden duyurulmadan yapılan pre, post ve delayed post test kelime testleri ile ölçüldü. Test sonuçları kelime öğreniminin ve hatırlanmasının etkisini değerlendirmek için incelendi. Çalışmanın sonunda, öğrencilerin düşünceleri yarı-yapılı grup görüşmeleri ile araştırıldı. Sonuçlar gösterdi ki, gruplar arasında kelime öğrenimi va hatırlanması ile ilgili belirgin bir farklılık gözlenmedi; fakat control, Quizlet ve kelime defteri tutan katılımcılar arasında pre-test/ post- test ve pre-test/ delayed post-test arasında gelişmeler gözlemlendi.Anahtar Kelimeler: Kelime öğrenimi, isteyerek (kasıtlı) kelime öğrenme, bilgisayar destekli dil öğrenimi, çoklu ortamda öğrenme, ikili kod teorisi, kelime öğreniminde sözcük kartlarının kullanılması, kelime defterler
dc.description.abstractThe main goal of this thesis is to investigate the effect of two vocabulary learning approaches: 1) Computer-assisted Language Learning (CALL) with a computer-based flashcards program, Quizlet, 2) Keeping vocabulary notebooks on high school EFL learners' vocabulary learning. The vocabulary targeted for the study is determined from three sequential units of the textbook. The units are selected randomly considering the starting date of the study. Eighty-nine students in four beginner EFL classes were assigned as control or treatment groups. The flashcard software program (Quizlet) and paper-based vocabulary notebook was implemented in two different classes over a 3 week period. The remaining two classes were control groups following the same curriculum with the same materials without using Quizlet or keeping vocabulary notebooks. Vocabulary learning and recall was measured by pre, post and delayed post-tests of unannounced vocabulary tests including knowledge of orthography, grammar and use adapted from Laufer & Goldstein (2004) and, meaning and form, adapted from Webb (2009). Pre, post and delayed post-test scores were analyzed to evaluate the effectiveness of vocabulary learning and retention. Learners` perceptions at the end of the survey were also investigated by means of semi-structured focus group interviews. The results show that there was no significant difference about vocabulary learning and recall among the groups. However, the improvements were observed between pre-test/ post-test and pre-test/ delayed post-test among control, Quizlet and vocabulary notebook groups.Key words: Vocabulary learning; intentional vocabulary learning, computer-assisted language learning, multimedia learning, dual coding theory, using flashcards in vocabulary learning, vocabulary notebooksen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMobile- assisted vocabulary learning and its effect on vocabulary recall
dc.title.alternativeMobil destekli kelime öğrenimi ve hatırlama üzerine etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMobile
dc.subject.ytmMobile assisted language learning
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmStudy of languages
dc.subject.ytmVocabulary learning
dc.subject.ytmRemembering
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.identifier.yokid10135617
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid460593
dc.description.pages246
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess