Learner autonomy perceptions of EFL teachers
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Yeditepe ve İstanbul Bilgi Üniversitelerinde çalışan 72 İngilizce öğretmeninin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın amacı İngilizce öğretmenlerinin öğrenen özerkliği algılarını araştırmaya yöneliktir. Bu amaçla, 6 adet araştırma sorusu, yarı yapılandırılmış mülakat soruları yardımıyla nitel ve anket sorularıyla toplanan nicel veriler aracılığıyla yanıtlanmıştır. Çalışmanın nicel sonuçları, hazırlık programlarında görev yapan İngilizce öğretmenlerinin öğrenen özerkliği algılarının genel olarak pozitif anlamda yüksek olduğunu saptamıştır. Bu öğretmenlerin öğrenen özerkliği algıları üstünde yaş faktörünün anlamlı bir etkisi olmadığı ortaya koyulmuştur. Bunun yanı sıra, öğretmenlerin deneyim sürelerinin öğrenen özerkliği algısında etkisi saptanmış ve 1-5 ile 5-10 yıl deneyim süresi bulunan öğretmenlerin algılarının, 10-15, 15-20 ile 20 ve üzeri deneyim süresi olan öğretmenlerden daha yüksek olduğu ortaya koyulmuştur. Çalışmanın nitel kısmında ise öğretmenler öğrenen özerkliğini tanımlarken, bireysellik, farkındalık, kabiliyet, sorumluluk, öğrenci hedef ve amaçları, güçlü ve zayıf yönleri ile aktif katılım ifadelerini kullanmışlardır. Türk öğrencilerin öğrenen özerkliğini geliştirmede yaşanan problem ve engeller sorulduğunda, eğitim sistemi, öğretmen merkezli eğitim yaklaşımları, öğrencilerin kendilerini yönlendirme alışkanlıklarının bulunmaması, kişisel amaçlarının olmaması ve dış kaynaklara bağımlı olma ifadeleri ile karşılaşılmıştır. Öğretmenlerin en önemli rolleri ise yardımcı/rehber, kolaylaştıran, kaynak, motivasyon sağlayıcı, gözlemci, ara bulucu ve lider şeklinde tanımlanmıştır. The thesis was conducted with 72 EFL teachers working at English preparatory programs at Yeditepe University and Istanbul Bilgi University. The aim of the thesis was to investigate learner autonomy perceptions of EFL teachers. With that aim, 6 research questions were answered with the collated quantitative data from the questionnaires and qualitative data from semi-structured interviews. The results of the quantitative part of the thesis showed that, EFL teachers working at English preparatory programs have a positive attitude towards the development of autonomy in general. There was no scientifically significant effect of age on the levels of LA perceptions of EFL teachers. LA perception levels of teachers who have 1-5 and 5-10 years of experience were above the levels of teachers who have 10-15, 15-20, 20 and over years of experience. Qualitative part of the thesis stated that, teachers define LA with words such as individuality, awareness, ability, responsibility, aims and goals of the students, strengths and weaknesses and active participation. As for the problems and hindrances for the development of learner autonomy, participating teachers mentioned education system, teacher-centric approaches, students' not being accustomed to guiding themselves, lack of personal aims and dependence to outside sources. The most important roles of the teachers were helper/guide, facilitator, resource, motivator, monitor, moderator and leader.
Collections