Show simple item record

dc.contributor.advisorUygun, Serkan
dc.contributor.authorZorkaya, Nur
dc.date.accessioned2020-12-29T06:49:59Z
dc.date.available2020-12-29T06:49:59Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-09-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339587
dc.description.abstractBu çalışma Yeditepe ve İstanbul Bilgi Üniversitelerinde çalışan 72 İngilizce öğretmeninin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın amacı İngilizce öğretmenlerinin öğrenen özerkliği algılarını araştırmaya yöneliktir. Bu amaçla, 6 adet araştırma sorusu, yarı yapılandırılmış mülakat soruları yardımıyla nitel ve anket sorularıyla toplanan nicel veriler aracılığıyla yanıtlanmıştır. Çalışmanın nicel sonuçları, hazırlık programlarında görev yapan İngilizce öğretmenlerinin öğrenen özerkliği algılarının genel olarak pozitif anlamda yüksek olduğunu saptamıştır. Bu öğretmenlerin öğrenen özerkliği algıları üstünde yaş faktörünün anlamlı bir etkisi olmadığı ortaya koyulmuştur. Bunun yanı sıra, öğretmenlerin deneyim sürelerinin öğrenen özerkliği algısında etkisi saptanmış ve 1-5 ile 5-10 yıl deneyim süresi bulunan öğretmenlerin algılarının, 10-15, 15-20 ile 20 ve üzeri deneyim süresi olan öğretmenlerden daha yüksek olduğu ortaya koyulmuştur. Çalışmanın nitel kısmında ise öğretmenler öğrenen özerkliğini tanımlarken, bireysellik, farkındalık, kabiliyet, sorumluluk, öğrenci hedef ve amaçları, güçlü ve zayıf yönleri ile aktif katılım ifadelerini kullanmışlardır. Türk öğrencilerin öğrenen özerkliğini geliştirmede yaşanan problem ve engeller sorulduğunda, eğitim sistemi, öğretmen merkezli eğitim yaklaşımları, öğrencilerin kendilerini yönlendirme alışkanlıklarının bulunmaması, kişisel amaçlarının olmaması ve dış kaynaklara bağımlı olma ifadeleri ile karşılaşılmıştır. Öğretmenlerin en önemli rolleri ise yardımcı/rehber, kolaylaştıran, kaynak, motivasyon sağlayıcı, gözlemci, ara bulucu ve lider şeklinde tanımlanmıştır.
dc.description.abstractThe thesis was conducted with 72 EFL teachers working at English preparatory programs at Yeditepe University and Istanbul Bilgi University. The aim of the thesis was to investigate learner autonomy perceptions of EFL teachers. With that aim, 6 research questions were answered with the collated quantitative data from the questionnaires and qualitative data from semi-structured interviews. The results of the quantitative part of the thesis showed that, EFL teachers working at English preparatory programs have a positive attitude towards the development of autonomy in general. There was no scientifically significant effect of age on the levels of LA perceptions of EFL teachers. LA perception levels of teachers who have 1-5 and 5-10 years of experience were above the levels of teachers who have 10-15, 15-20, 20 and over years of experience. Qualitative part of the thesis stated that, teachers define LA with words such as individuality, awareness, ability, responsibility, aims and goals of the students, strengths and weaknesses and active participation. As for the problems and hindrances for the development of learner autonomy, participating teachers mentioned education system, teacher-centric approaches, students' not being accustomed to guiding themselves, lack of personal aims and dependence to outside sources. The most important roles of the teachers were helper/guide, facilitator, resource, motivator, monitor, moderator and leader.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleLearner autonomy perceptions of EFL teachers
dc.title.alternativeYabancı dil olarak İngilizce öğreten öğretmenlerin öğrenen özerkliği algıları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-30
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmForeign language
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmLearner autonomy
dc.subject.ytmAcademicians
dc.identifier.yokid10255400
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid559739
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess