Browsing TEZLER by Author "Demirbulak, Dilara"
Now showing items 1-14 of 14
-
5-6 yaş çocukların matematik becerilerinin geliştirilmesinde Montessori eğitim programının etkisi
Canbulat Zengin, İrem (YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-30)Montessori, matematiği çocukların hayatına bir ders olarak sunmayıp, daha çok hayatı basitleştiren bir bilgi, hayatın bir parçası olarak sunmaktadır. Genel olarak ülkemizde matematik öğrenimine, çok zor olduğu, asla ... -
A case study: English instructors` beliefs about the instructor evaluation process at an English preparatory school
Bayraktaroğlu, Arda (YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-25)Bu çalışmanın amacı, İstanbul Şehir Üniversitesi İngilizce Hazırlık Okulu'ndaki İngilizce okutmanlarının okutman değerlendirme süreci hakkındaki görüşlerinin belirlenmesidir. Bu çalışma kapsamında Patton'un ... -
A case study: Evaluation of an English speaking skills course in a public university preparatory school program via CIPP model
Yilmaz Virlan, Ayşe (YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı bir devlet üniversitesinin İngilizce Hazırlık Okulu Konuşma Becerisi Programı'nın etkililiğini okutmanların ve öğrencilerin bakış açılarından değerlendirilmesidir. Bu anlamda, Stufflebeam (1971) ... -
An evaluation of 5th grade English language curriculum in terms of teacher opinions
Kambur, Simge (YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-24)Bu çalışmanın amacı, yeni geliştirilen yabancı dil ağırlıklı 5. sınıf İngilizce öğretim programını,proje ortaokullarının 5. sınıf hazırlık sınıflarında çalışan İngilizce öğretmenlerinin görüşlerinidikkate alarak analiz ... -
Meslek yüksekokulu çocuk gelişimi dersinde puanlama yönergesine (Rubrik) dayalı değerlendirmenin kullanılmasının öğrencinin akademik başarısına etkisi
Aydin, Erben (YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-12)Bu araştırmada, rubrik ve geleneksel değerlendirme yöntemleri açısından Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin Çocuk Gelişimi dersi başarıları karşılaştırılmıştır.Yapılan araştırma ile öğretim süreçlerinde rubrik kullanılan ... -
Non-Turkish speaking students` opinions about learning Turkish
Temel, Başak (YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-10)Bu tanımlayıcı çalışma Türkçe konuşmayan lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin, Türkçeyi dil olarak öğrenme dersi ve dil öğrenme becerileri hakkında fikirlerini belirtmeyi hedefliyor. Bu çalışmanın katılımcıları ... -
Ortaokul seçmeli derslerinin öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi
Manaz, Asli (YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-20)Bu tez çalışması ortaokul seçmeli derslerinin öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi amacıyla yürütülmüş tarama modelinde olan, betimsel bir çalışmadır. Araştırma amaçları doğrultusunda seçmeli ders uygulamalarına ... -
Öğretmenlerin işe yabancılaşma algıları, taşra-kent karşılaştırması
Sudançikmaz, Kadir (YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-09)Öğretmenlerin İşe Yabancılaşma Algıları, Taşra-Kent Karşılaştırması` isimli yapılan çalışmada öğretmenlerin mesleklerine karşı yaşamış olduğu yabancılaşmaya Taşra-Kent ekseni üzerinden bakılmıştır. Araştırmanın verileri, ... -
Sosyokültürel etkinlikler üzerine öğrenci görüşleri
Düzgören, Bora (YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-11)Bu çalışma dokuzuncu sınıf öğrencilerinin sosyal etkinliklere bakış açılarını incelemek amacıyla yapılmıştır. Eğitim Yönetimi ve Denetimi alanında yapılan bu çalışmada liselerde yapılan sosyal etkinliklerin öğrencilere ... -
The effect of critical viewing and reading approach on the critical writing skills of the translation studies students
Bodur, Kübra (YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-09)Son yıllarda, edebiyatın, özgün metinlerinin ana bileşeni ve malzemesi olarak rolü, nihai bir amaç yerine bir yaratıcı düşünme öğretimi olarak ivme kazanmaktadır. Araştırmanın temel amacı, eleştirel okuma ve yazma yaklaşımının, ... -
The effect of self-assessment on the self-efficacy beliefs of learners of English as a foreign language (EFL)
İçden, Levent (YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-08-17)Bu çalışma, belli değerlendirme araçları vasıtası ile kesintisiz öz değerlendirmenin alt orta seviyede eğitim gören yabancı dil öğrencilerinin öz yeterlik inançları üzerine etkilerini araştırmayı amaçlamıştır. Bu araştırma, ... -
The use of padlet with backward design lesson plans to engage students actively in language learning
Oflaz, Merve (YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-22)Bu çalışmanın amacı (a) geriye doğru tasarım ile düzenlenmiş Padlet etkinliklerinin üniversite hazırlık programındaki dikey geçiş öğrencilerinin demografik özelliklerine göre dil öğrenimlerine aktif katılımlarına nasıl ... -
Young learners` attitudes and motivation towards learning English in terms of Dörnyei`s theory of motivation
Zeyrek, Gülşah (YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-21)Bu çalışmanın amacı, genç öğrenenlerin Dornyei'nin öz motivasyon düzeyleri aracılığıyla İngilizce öğrenmeye yönelik tutumlarını ve motivasyonlarını tespit etmektir. Bu çalışma, 45 ilköğretim 2. sınıf öğrencisiyle İzmir ... -
Yöneticinin yönetim tarzıyla, çalışanlarının kuruma bağlılık arasındaki ilişkisinin araştırılması
Sustam, Yeşim (YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-26)Günümüz dünyasında her alanda olduğu gibi eğitim alanında da kuruma bağlılık son derece önem arz etmektedir. Kuruma bağlılık üzerinde pek çok faktör rol oynamakta olup bunlardan birisi de yöneticilerin sergiledikleri ...