Minimalizm ve günümüz heykel sanatında minimalist yaklaşımlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tarihsel süreç içerisinde belirli amaçlar doğrultusunda yapılagelen heykel sanatı, 19. yüzyıl sonundan itibaren yaşam koşullarının etkisiyle düşünsel ve biçimsel anlamda değişikler gösterdiği hızlı bir sürecin içerisine girmiştir. Bu değişimler farklı toplum ve kültürlerde farklı düşünce ve biçimler olarak yansımıştır. Heykel sanatı en büyük değişimlerden birini Minimalizm ile yaşamış, bu değişimler ile gelen düşünce ve biçim anlayışı günümüz heykel sanatçılarını da etkilemiştir. Minimalizm, 1960'larda Amerika'da ortaya çıkmış bir sanat akımıdır. 20. yüzyıl başlarında, Rodin ile başlayan heykelde yalınlaşma eğilimi ve Brancusi'nin yaklaşımı ile biçimsel olarak fazlalıklarından kurtulan heykel çok ileri noktalara taşınmış sonrasında pürüzsüz ve yalın bir hal almıştır. Minimalizm ile birlikte heykel, geometrik biçimler ile hiçbir temsil unsuruna ve yanılsamaya yer vermeyen sadece nesne ve mekan odaklı çalışmalara dönüşmüştür. Bu araştırmada heykelin tarihsel süreçteki gelişimi ve Modern Sanat Akımları içerisindeki önemli değişimleri genel hatlarıyla incelenmiş ve 20. yüzyıl sonrasındaki minimalist yönelimler saptanmaya çalışılmıştır. Minimalizm'in getirdiği düşünce ve biçim anlayışının günümüz heykelindeki etkileri belirli sanatçı ve eserler üzerinden değerlendirilmiştir. The art of sculpture which is performed in line with certain purposes through the ages has entered a fast period of time and changed intellectually and formally by the influence of life conditions since the end of the19th century. These changes have reflected as different forms and ideas to different societies and cultures. The art of sculpture has experienced one of its biggest changes through Minimalism. The thoughts and sense of form derived from this insight have affected today's sculpture artists, too.Minimalism is an art movement which appeared in the U.S.A in 1960s. With the simplification tendency starting with Rodin in the early 20th century and the approach of Brancusi as paring-down the formal elements, some advanced improvements occurred in sculpture and its formal state became more smooth and simple. With Minimalism, sculpture focused on objects and environment by using geometrical forms and avoiding any kind of representative elements and illusion.In this study, the development process of sculpture and its relations with the statue in the Modern Art Movements have been examined and Minimalist approaches after the 20th century have been determined. The influences of Minimalism's thinking and sense of form on today's sculpture have been evaluated according to specific artists and works.
Collections