Show simple item record

dc.contributor.advisorUz, Nurbiye
dc.contributor.authorKoçay, Tuncay
dc.date.accessioned2020-12-28T13:39:11Z
dc.date.available2020-12-28T13:39:11Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/328253
dc.description.abstractTarihsel süreç içerisinde belirli amaçlar doğrultusunda yapılagelen heykel sanatı, 19. yüzyıl sonundan itibaren yaşam koşullarının etkisiyle düşünsel ve biçimsel anlamda değişikler gösterdiği hızlı bir sürecin içerisine girmiştir. Bu değişimler farklı toplum ve kültürlerde farklı düşünce ve biçimler olarak yansımıştır. Heykel sanatı en büyük değişimlerden birini Minimalizm ile yaşamış, bu değişimler ile gelen düşünce ve biçim anlayışı günümüz heykel sanatçılarını da etkilemiştir. Minimalizm, 1960'larda Amerika'da ortaya çıkmış bir sanat akımıdır. 20. yüzyıl başlarında, Rodin ile başlayan heykelde yalınlaşma eğilimi ve Brancusi'nin yaklaşımı ile biçimsel olarak fazlalıklarından kurtulan heykel çok ileri noktalara taşınmış sonrasında pürüzsüz ve yalın bir hal almıştır. Minimalizm ile birlikte heykel, geometrik biçimler ile hiçbir temsil unsuruna ve yanılsamaya yer vermeyen sadece nesne ve mekan odaklı çalışmalara dönüşmüştür. Bu araştırmada heykelin tarihsel süreçteki gelişimi ve Modern Sanat Akımları içerisindeki önemli değişimleri genel hatlarıyla incelenmiş ve 20. yüzyıl sonrasındaki minimalist yönelimler saptanmaya çalışılmıştır. Minimalizm'in getirdiği düşünce ve biçim anlayışının günümüz heykelindeki etkileri belirli sanatçı ve eserler üzerinden değerlendirilmiştir.
dc.description.abstractThe art of sculpture which is performed in line with certain purposes through the ages has entered a fast period of time and changed intellectually and formally by the influence of life conditions since the end of the19th century. These changes have reflected as different forms and ideas to different societies and cultures. The art of sculpture has experienced one of its biggest changes through Minimalism. The thoughts and sense of form derived from this insight have affected today's sculpture artists, too.Minimalism is an art movement which appeared in the U.S.A in 1960s. With the simplification tendency starting with Rodin in the early 20th century and the approach of Brancusi as paring-down the formal elements, some advanced improvements occurred in sculpture and its formal state became more smooth and simple. With Minimalism, sculpture focused on objects and environment by using geometrical forms and avoiding any kind of representative elements and illusion.In this study, the development process of sculpture and its relations with the statue in the Modern Art Movements have been examined and Minimalist approaches after the 20th century have been determined. The influences of Minimalism's thinking and sense of form on today's sculpture have been evaluated according to specific artists and works.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleMinimalizm ve günümüz heykel sanatında minimalist yaklaşımlar
dc.title.alternativeMinimalism and minimalist approaches on today's sculpture art
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHeykel Anasanat Dalı
dc.subject.ytmMinimal art
dc.subject.ytmSculpture art
dc.subject.ytmSculpture
dc.subject.ytmMinimalism
dc.identifier.yokid10063988
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid388886
dc.description.pages133
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess