İşaret sistemlerinde üç boyutlu tipografi ve çevresel uygulamalar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yazı ve üç boyut ilişkisi, yazının icadından beri süregelen bir serüvendir. Eski dönemlerde kil tabletlere kazınan yazılar veya mermer sütunlara oyulan harfler ile başlayan süreçte, yazı işlendiği üç boyutlu zemine bir derinlik daha katarken, matbaanın bulunmasıyla bu süreç tersine dönmüş ve bu sefer de üç boyutlu metal döküm harfler iki boyutlu yüzeylere hayat vermiştir. Yıllar boyunca tipografi ve üç boyut arasındaki ilişki sonsuz bir devinimle devam etmektedir.Bir işaret tasarımında, tipografinin üç boyutlu olması dikkatimizi çekip, bizi ilk bakışta yakalayabilir, bizi sarmalayıp ve eğlendirebilir. İşaret tasarımında kullanılan üç boyutlu tipografi sıradan, sıkıcı ve zor okunan işaretlere yeni bir anlayış ve bakış açısı getirebilir.Anahtar Sözcükler: Çevresel Grafik Tasarım, Çevresel Tipografi, Üç Boyutlu Tipografi, İşaret Tasarımı, Yönlendirme Tasarımı The relationship between type and three dimension is an adventure lasting since from the invention of writing. While writing gave more depth to the three dimensional background with the beginning process of incised writings to clay tablets or engraved letters to the marble columns in ancient times, with the invention of printing, this process became reversed and this time three dimensional metal cast letters gave life to their two dimensional backgrounds. The relationship between typography and three dimension is lasting with the endless mobility over the years.Being typography three dimensinal in a signage design can attrack our attention, can be eye catching at first sight, can wrap us and entertain us. Three dimensional typography in signage design can bring a new conception and a point of view to the ordinary, boring and difficulty reading signs.Keywords: Environmental Graphic Design, Environmental Typography, Three Dimensional Typography, Sign Design, Wayshowing
Collections