Grafik tasarımda üç boyutlu modelleme: Reklam ve tanıtım görsellerinde kullanımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
21. yüzyılın gelişen teknolojisi, grafik tasarım alanını kaçınılmaz bir değişim içerisine sokmuştur ve bu değişim hızlı bir şekilde devam etmektedir. Bilgisayarın üretilip geliştirilmesi ve insan yaşamının en önemli parçalarından biri olması, ardından gelişen bilgisayar programları, geleneksel grafik tasarım uygulamalarının önüne geçmiştir. 2000'li yıllarda daha da artan üretim sürecinin pratik ve hızlı olma durumu, 2B grafik ve 3B modelleme programlarının grafik tasarımda üretim sürecini kolaylaştıran ve hızlandıran birer unsur olmasını sağlamıştır.Günümüzde çok hızlı bir şekilde büyüyen tüketim çılgınlığı ve bununla beraber gelen çok çeşitli ürünlerin piyasada rekabet içine girmesi reklam pazarlamalarında üreticilerin izledikleri stratejilerde farklı olma duygusunu ortaya koymuştur. Alıcı kitlenin dikkatini çarpıcı bir şekilde ürüne veya hizmete çekmek adına tasarımın önemi ve kolay anlaşılabilir olması oldukça önemlidir. Yapılan görsel üretim süreçlerinde gerçeklik algısının dışına çıkılmadan fakat bir o kadar da gerçeküstü estetik ve dinamik görseller oluşturmada şüphesiz ki 3B modellemenin reklam pazarlamalarındaki önemi ve değeri oldukça fazladır.Bu araştırmada günümüzde 3B modelleme sürecinin nasıl oluşturulduğu, 3B modelleme yönteminin grafik tasarım alanında reklam görseli oluşturmasındaki kolaylığı ve sürdürülebilirliğinin tasarım sürecindeki önemi araştırılmıştır. With the improvement of technology in the 21st century, graphic design has undergone an inevitable change and it is still changing. The invention of computers and the improvement of computer programmes got ahead of traditional graphic design.The fact that the production process became easier and more practical, which has increased even more in the 2000s, has made 2D graphics and 3D modeling programs in the production process in graphic design easier and faster.With today's rapidly growing consumption frenzy and the wide variety of products that compete among each other in the market, have revealed the feeling of being different in the strategies followed by producers in advertisement marketing. It is significant that the importance of the design is easy to understand, in order to attract the attention of the buyer to the product or service. By creating a surreal aesthetic and dynamic visuals without going beyond the perception of reality, there is no doubt that the importance of 3D modeling in advertisement marketing is quite high in the visual production processes. In this research, the importance of 3D modeling process and method in the graphic design field and the importance of sustainability in the design process were investigated.
Collections