Show simple item record

dc.contributor.advisorEryılmaz, Hüseyin
dc.contributor.authorPolat, Emir
dc.date.accessioned2020-12-28T13:37:36Z
dc.date.available2020-12-28T13:37:36Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/328075
dc.description.abstract21. yüzyılın gelişen teknolojisi, grafik tasarım alanını kaçınılmaz bir değişim içerisine sokmuştur ve bu değişim hızlı bir şekilde devam etmektedir. Bilgisayarın üretilip geliştirilmesi ve insan yaşamının en önemli parçalarından biri olması, ardından gelişen bilgisayar programları, geleneksel grafik tasarım uygulamalarının önüne geçmiştir. 2000'li yıllarda daha da artan üretim sürecinin pratik ve hızlı olma durumu, 2B grafik ve 3B modelleme programlarının grafik tasarımda üretim sürecini kolaylaştıran ve hızlandıran birer unsur olmasını sağlamıştır.Günümüzde çok hızlı bir şekilde büyüyen tüketim çılgınlığı ve bununla beraber gelen çok çeşitli ürünlerin piyasada rekabet içine girmesi reklam pazarlamalarında üreticilerin izledikleri stratejilerde farklı olma duygusunu ortaya koymuştur. Alıcı kitlenin dikkatini çarpıcı bir şekilde ürüne veya hizmete çekmek adına tasarımın önemi ve kolay anlaşılabilir olması oldukça önemlidir. Yapılan görsel üretim süreçlerinde gerçeklik algısının dışına çıkılmadan fakat bir o kadar da gerçeküstü estetik ve dinamik görseller oluşturmada şüphesiz ki 3B modellemenin reklam pazarlamalarındaki önemi ve değeri oldukça fazladır.Bu araştırmada günümüzde 3B modelleme sürecinin nasıl oluşturulduğu, 3B modelleme yönteminin grafik tasarım alanında reklam görseli oluşturmasındaki kolaylığı ve sürdürülebilirliğinin tasarım sürecindeki önemi araştırılmıştır.
dc.description.abstractWith the improvement of technology in the 21st century, graphic design has undergone an inevitable change and it is still changing. The invention of computers and the improvement of computer programmes got ahead of traditional graphic design.The fact that the production process became easier and more practical, which has increased even more in the 2000s, has made 2D graphics and 3D modeling programs in the production process in graphic design easier and faster.With today's rapidly growing consumption frenzy and the wide variety of products that compete among each other in the market, have revealed the feeling of being different in the strategies followed by producers in advertisement marketing. It is significant that the importance of the design is easy to understand, in order to attract the attention of the buyer to the product or service. By creating a surreal aesthetic and dynamic visuals without going beyond the perception of reality, there is no doubt that the importance of 3D modeling in advertisement marketing is quite high in the visual production processes. In this research, the importance of 3D modeling process and method in the graphic design field and the importance of sustainability in the design process were investigated.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleGrafik tasarımda üç boyutlu modelleme: Reklam ve tanıtım görsellerinde kullanımı
dc.title.alternativeThree dimensional modeling in graphic design: Usage in advertising and promotional images
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-25
dc.contributor.departmentGrafik Anasanat Dalı
dc.identifier.yokid10266267
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid581868
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess