Now showing items 1-7 of 7

    • Bir Konstantin Stanislavski yorumu olarak lee Strasberg`in metot oyunculuğu 

      Kandemir, Fatma (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Tarihsel süreç içerisinde oyunculuk sanatı ile ilgili bir takım teorik ve pratik öneriler ortaya konmuştur. Oyunculuk uygulaması konusunda önerilerde bulunan kişilerden biri de Rus tiyatrosundan Konstantin Sergeyeviç ...
    • Enerji skor ilişkisinde oyuncunun çalışması 

      Uzşen, Ezgi (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Oyuncu için sanatının araçlarını kontrol edebileceği, işleyebileceği alan skor olarak adlandırılan yapıdır. Oyuncunun en temelde seyirci ile kontak kurmakta kullandığı aracı ise skorun bir bileşeni olarak enerjidir. Oyuncuyu ...
    • Feldenkrais Metodu ve farkındalığın oyuncunun performansına etkisi 

      Yerli, Nazan (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Oyuncunun sanatını icra aracı bedenidir. Bu bağlamda, oyuncunun bedeni başta olmak üzere, tüm ifade araçlarını eğitmesi, geliştirmesi, güçlü ve çalışır durumda tutması gerekir. Bu nitelikler, performansının kalitesi açısından ...
    • Michael Chekhov yönteminde hayali beden ve Aslan Asker Şvayk örneği 

      Karaburun, Özgün Can (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-11-21)
      Stanislavski'nin en iyi öğrencisi olarak nitelediği Michael Chekhov, Moskova Sanat Tiyatrosu'nda deneklerinden olduğu Sistem'in ilk denemelerini reddetmiş; role yaklaşım noktasında psiko-fiziksel teknik adını ...
    • Oyuncunun dramaturjisi 

      Taşdemir, Umut Bariş (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-04-19)
      Konstantin Stanislavski'nin oyunculuk ve fiziksel eylemler ilişkisi üzerine çalışmaları, onu yaşamının son yıllarında derinlikli fiziksel devinim sorgulamasına ulaştırmıştır. Bu mirasın Vsevolod Meyerhold ve Jerzy ...
    • Tadashi Suzuki metodunda oyuncunun çalışma, hazırlık ve yaratım süreçleri 

      Bozdoğan, Özge (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-06-22)
      XX. yüzyılın ikinci yarısından itibaren, tiyatronun ritüel karakterini ve özünü kaybetmiş olduğu yönündeki eleştiriler yeni arayışlara kapı aralamıştır. Bu doğrultuda aralarında Tadashi Suzuki'nin de bulunduğu kimi ...
    • Yönetmen ve oyuncu ilişkisine `bakışı tatmin etme çerçevesinde yaklaşılması ve bir uygulama: Woyzeck üzerine bir çalışma 

      İskit, Tolga (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bakış, bugünün toplumlarında denetleyici bir öğe haline gelmiştir. Birey kendi yerini bir diğerine göre konumlandırmaktadır. Gündelik hayatta hal böyleyken tiyatro da bakışın tahakkümünden nasibini almaktadır. Oyuncu, ...