Now showing items 41-60 of 336

    • Görsel anlatımda simetrinin yeri 

      Reisoğlu, Onan Onur (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      İnsanlık tarihi boyunca, sanat eseri olduğu kabul edilmiş pek çok şey farklı amaçlar güdülerek gerçekleştirilmiş ve yine başka başka birçok etken doğrultusunda farklılaşmıştır. Ancak bu eserlerin birçoğu farklılıklarına, ...
    • Seramik şekillendirme yöntemlerinde tornanın kullanımı ve seramik tornalar 

      Canbolat, Ayşe (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Geleneksel ve sanatsal seramiklerin şekillendirilmesinde kullanılan torna, dönen bir tabla üzerinde simetrik formlara biçim vermede kullanılan seri bir araçtır. Tornanın ilk örnekleri elle şekillendirme yönteminin uygulanmasına ...
    • Anadolu`da Türk devri çini ve seramik sanatına giyim kültürünün yansımaları 

      Kanişkan, Ece (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      İnsanlık tarihinin uygarlığa yapmış olduğu en eski ve en kalıcı katkılardan biri seramik üretimidir. Neolitik çağla başlayan, daha sonra yerleşik düzende devam eden bu üretim, günümüzde de devam etmektedir. Bu bağlamda ...
    • Türkiye`deki renk verici organik maddelerin cila yapımındaki etkileri ve sonuçları 

      Atici, Halide (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bir yaylı çalgının yapımı pek çok aşamadan oluşmaktadır. Bu aşamaların her biri, bir sonraki adımı etkilemekte ve buna bağlı olarak çalgının tonu üzerinde rol oynamaktadır. Cila bu sürecin sonudur ve enstrümanın estetik ...
    • 20. yüzyıl heykelinde görsel ve düşünsel değişimler 

      Çekderi, Arif (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmada 20.Yüzyılda heykelin, sanat akımları ile olan ilişkileri, en çok öne çıkan örnekler üzerinden incelenerek, heykel sanatının gelişim sürecinde, geçirmiş olduğu değişimler ele alınmıştır.İlk çağdan 19.Yüzyılın ...
    • 1960 sonrası heykelin sunumu ve sergileme tasarımları 

      Öztürk, Ceylan A. (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Tarihi boyunca heykelin yapısını temsil eden sunumunun ve heykelin bir sonucu olan sergilenmesinin, 1960 yılından sonraki dönemlerdeki değişimi irdelenmiştir. 1960 yılına kadar olan dönemlerdeki sunum ve sergileme ...
    • İç mekan tasarımında işlev- eylem ilişkisi kapsamında zemin döşeme malzemeleri ve seçim ölçütleri 

      Sümer, Hanife (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu tez çalışmasında iç mekan tasarımında işlev ve eylem kapsamında, tasarımcı ve kullanıcı bakımından zemin döşeme kaplama malzemesinin seçilmesindeki nitelikleri konu alınmıştır. İlk olarak iç mekan tasarım kavramı ...
    • Sergei Prokofiev op.94 no.2 re majör flüt-piyano sonatı:flüt icrası için teknik öneriler ve form analizi 

      Bulut, Seyhan (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Yirminci yüzyıl flüt repertuvarının zorluk derecesi yüksek ve önemli bir eseri olan S. Prokofiev op.94 no.2 re majör Flüt- Piyano Sonatı'nın bilinçli bir şekilde icra edilebilmesi için bir kılavuz niteliğinde hazırlanan ...
    • Ragtime ve Avrupa müziğindeki yansımaları 

      Artaç, Arman (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmanın amacı, 19. Yüzyılın sonlarında Amerika'da siyahlar tarafından yaratılan Ragtime müziğinin, aynı dönemde Avrupa'da yaşamış olan klasik bestecilerin eserlerine ve klasik müziğin geneline nasıl bir ...
    • Brecht`in Arturo ui`si Bertolt Brecht`in epik tiyatro araçlarının günümüzde kullanımına yönelik bir sahneleme denemesi 

      Aydoğdu, Ümit (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Toplumsal, ekonomik ve siyasal koşulların tüm dünya üzerinde koşulları birörnekleştirdiği bir çağda, insan yaşantısı giderek verili koşulların alternatifi olmayan ve uyum sağlamaktan, katlanmaktan başka çıkar yol bulunmayan, ...
    • Simülasyon etkisinde resim sanatı 

      Karaca, Gülçin (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu tez çalışması, simülasyon kuramından yola çıkarak, resim sanatı akımları ve yapıtlarını, yaptıkları simülasyon etkisi çerçevesinde incelemektedir. Çalışma, dört bölümden oluşmaktadır. İlk bölümünde, tezin dayandığı kuram ...
    • Göstergebilimsel açıdan Cihat Burak eserlerinin incelenmesi 

      Can, Gülsevim (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Gösterge, bir şeyi çağrıştırarak ya da o şeyin yerini tutarak iletişim sağlayan bir araçtır. Günlük hayatın her alanında yer alan sosyal, doğal, yapay ve sanatsal göstergeler, göstergebilimin inceleme alanıdır. Çalışma ...
    • Kalabalıklar ve beden müziği 

      Bulut, Muzaffer Özgü (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Beden müziği, el çırpma, parmak şıklatma, vokal yapma ve ayak vurma gibi beden sesleriyle oynayarak ortaya çıkan müzik ve danstır. Beden müziği ortamı bireylere, herhangi seviyede bir müzikal yetenekleri, kuramsal ve/veya ...
    • İroni kavramının postmodern dönüşümü ve postmodern seramik eserlerde ironi 

      Boz, Gamze (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      İroni kavramının, ortaya çıkışından günümüze sanat ve felsefe birlikteliğini su yüzüne çıkarırken, edebiyat, tiyatro gibi alanların yanı sıra, resim, heykel ve seramik sanatına da yeni bir çehre kazandırmış olduğunu ...
    • Optik yanılsama ve seramik sanatında kullanımı-uygulamaları 

      Sarniç, Kamuran Özlem (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Görsel sanatların oluşmasında ve izlenmesinde en önemli unsur; görme ve bu fizyolojik olgununun oluşumuna ya da farklılaşmasına kaynaklık eden olgulardır. Bu olguların tümü, optik yani görmeyle ilgilidir. Buna ek olarak ...
    • Türkiye`deki iç mimarlık eğitimi: Eğitim süreci, farklı eğitim programları ve uluslararası içmimarlık ölçütlerine göre programların değerlendirilmesi 

      Özsavaş, Nilay (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      İç mekan tasarımı, 19. yüzyıl Endüstri Devrimi'nden sonra teknoloji ve sanayinin gelişimiyle hızla ilerlemiştir. II. Dünya Savaşı sonrası ?İçmimarlık? terimi kullanılmaya başlamıştır. İç dekorasyon kurslarıyla başlayan ...
    • Gelişim sürecinde kolografi ve deneysel baskıresme etkileri 

      Türk Kaya, Sezin (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmada 20.yüzyılda teknoloji ile birlikte değişen baskı sanatları içinde deneyselliğin getirdiği bir teknik olan kolografi, tarihsel gelişimi içinde incelenmiş, kolografinin tanımına yer verilmiş ve terimin Türkçede ...
    • İgor Stravinski` nin yeni klasikçi anlayışı: ?Piyano ve Üflemeliler İçin Konçertosu? ve ?Serenade ın A? eserlerinin incelenmesi 

      Çakici Uzar, Aylin (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Müziğe getirdiği ritmik, melodik ve armonik yeniliklerle 20. yüzyıl müziğinde önemli bir yeri olan bestecilerden biri de İgor Stravinski'dir. Bu dönem, diğer sanatlarda olduğu gibi müzikte de alışılmş kalıp ve kuralların ...
    • Alman ve Fransız klarinet sistemlerinin gelişim süreci 

      Sindir, Elif (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışma; klasik müzikte ve senfoni orkestralarında egemen olan iki klarinet türünün, Alman ve Fransız Klarinet Sistemlerinin gelişimi ile ilgili bilgiler içermektedir.
    • Günümüz Kütahya`sında seramik-çini üretimi ve durum tespiti 

      Gülaçti, Nureddin (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu araştırmanın amacı; günümüz Kütahya'sı seramik ve çiniciliğinin durumunu tespit etmektir. Tez beş bölümden oluşmaktadır.Birinci Bölüm'de; Kütahya'nın tarihçesi ve coğrafi durumu açıklanmıştır.Kütahya ...