Sergei Prokofiev op.94 no.2 re majör flüt-piyano sonatı:flüt icrası için teknik öneriler ve form analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yirminci yüzyıl flüt repertuvarının zorluk derecesi yüksek ve önemli bir eseri olan S. Prokofiev op.94 no.2 re majör Flüt- Piyano Sonatı'nın bilinçli bir şekilde icra edilebilmesi için bir kılavuz niteliğinde hazırlanan bu çalışma, flüt performans ve tekniğinin gelişimine olumlu katkılar sağlamak amacı taşımaktadır.Çalışma, ulusal ve uluslararası flüt eğitimi çerçevesinde alınan derslerde ve ustalık sınıflarında edinilen teknik ve müzikal deneyimin yanı sıra Prokofiev'in yaşamı, müzik dilinin karakteristik özellikleri, yirminci yüzyıl müziğinin genel özellikleri, flüt teknikleri, form analizi, müzik tarihi gibi konularda okumalarla ve uzman görüşleriyle desteklenmiştir.Bu çalışmanın, belli bir teknik ve müzikal olgunluğa ulaşmış flütçülerin repertuvarında vazgeçilmez bir yerde olan sonatın icrasında müzikal ifadeyi zenginleştirme, icracıya teknik anlamda yol gösterici yeni fikirler verme ve flüt eğitimine katkı sağlama açısından yararlı olacağı düşünülmektedir. This thesis was prepared as a guide in order to give clues of performance for one of S. Prokofiev?s serious works; op.94 nr.2 D-major Sonata for Flute and Piano which has a quite high level of difficulty in the flute literature. The aim of the study is to provide necessary information and handy technical proposals for improvement of flute performance and technics concerning this sonata.Among resources of the study are, technical and musical knowledge and experience gained through professional flute study as well as international mastercourses and besides, readings on Prokofiev?s life, characteristics of his musical language, general characteristics of twentieth century music, flute technics, form analysis and music history.This guide is expected to be useful in enriching the musical expression for the performance of Prokofiev?s sonata by informing the performer with technical solutions and analysis. It is also a contribution to the flute education literature.
Collections