Establishing a culture of environmental sustainability in a university: A case study of boğazici University
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sürdürülebilir kalkınma tartışmasında yükseköğrenimin yeri bugün çok konuşulan bir tartışma konusu. Her geçen gün daha fazla üniversite hem kampüs bazında çevresel sürüdürülebilirlik adına çevre etkilerini kontrol altına almakta hem de sürdürülebilirlik düşünce yapısına sahip bir nesil ihtiyacını karşılamak adına eğitim programlarını gözden geçirmektedir. Boğaziçi Üniversitesi'nin bu alandaki çalışmaları kayda değer ve gelecek vaat etmektedir. Mezun ağı ve üstün kabiliyetli öğrencş nüfusuyla burada gerçekleştirilecek tüm yönleriyle başarılı bir yükseköğrenimde sürdürülebilirlik uygulamasının bölge genelinde hem sürdürülebilir kalkınma adına, hem de diğer üniversitelerin izleyeceği bir örnek oluşturmak adaına olumlu etkileri olacaktır. Üniversitenin bugüne kadarki kampüs sürdürülebilirliği ve sürdürülebilirlik için öğrenim adına yürüttüğü çalışmaların UI GreenMetric yükseköğrenimde sürdürülebilirlik değerlendirme çerçevesi içinde gözden geçirilerek, öğrenci ve mezunlarla yapılmış bir farkındalık ve harekete geçmek için gönüllülük esaslı anketlerin sonuçlarıyla karşılaştırılmasının yapılması üniversitenin bu alandakini performansını önemli bir şekilde yönlendirici anahtar tavsiyeler üretecektir. Sonuçların güçlü, zayıf, fırsat ve tehlike alanlarında sınıflandırılmaları üniversitenin yükseköğrenimde sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir kalkınma için öğrenim alanında lider bir kurum olmak yönündeki çalışmaları için bir yol haritası çizecektir. Higher education is a key area in the sustainable development debate today. More and more universities and colleges around the world are implementing plans and policies to become both environmentally more sustainable on campus level and adapting their education programs to address the rising need for a sustainability-minded generation. Boğaziçi University's recent efforts in this area are notable and promising. With its alumni network and highly capable students, successful application of a higher education for sustainable development program in all its aspects at the university will have a region spanning impact on sustainable development, as well as providing an example for other universities to follow. Looking at how the university has thus far managed its campus environment and what the current level of education for sustainable development is at the university, within the framework of the campus sustainability scheme UI GreenMetric, and comparing and contrasting them with the results of an awareness and willingness-to-act assessment questionnaire study of the students and alumni would provide key recommendations that could impact the university's performance significantly. Organization of results into strength, weakness, opportunity and threat areas would map out and guide the university's efforts towards becoming a leading institute of higer education for sustainable development.
Collections