Buji ile ateşlemeli motorlarda enjeksiyon sisteminin motor performansına etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
BUJİ İLE ATEŞLEMELİ MOTORLARDA ENJEKSİYON SİSTEMİNİN MOTOR PERFORMANSINA ETKİLERİ (Yüksek Lisans Tezi) Kadir OKATAN GAZI ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Ağustos 1998 ÖZET Buji ile ateşlemeli motorlarda hava yalat oranım optimize etmek ve yanmayı iyileştirmek için yapılan çalışmaların başında yakıt enjeksiyon sistemleri gelmektedir. Bu sistemler sayesinde silindire alman hava yakıt karışımının ideal oranlarda karıştırılması sağlanmakta, bu şekilde yanmanın da kalitesi artmaktadır. Günümüz otomobillerinde, karışım teşkilinde halen kullanımı devam eden karbüratörün, mahsurları bilinmektedir. Motorlardan beklenen, değişik çalışma koşullarında yüksek performans verebilmesi, egzoz emisyonlarının kabul edilebilir sınırlar içerisinde olması ve ekonomik çalışmayı gerçekleştirebilmesidir. Karbüratörlü sistemler bu konuda yetersiz kalmaktadır. Yapılan araştırmalar yakıt enjeksiyon sistemlerinin motor performansına ve egzoz emisyonlarına olumlu etkilerini ortaya koymaktadır. Yapılan bu deneysel çalışmada tek noktadan enjeksiyonlu bir motorla aynı özelliklere sahip karbüratörlü motorun karşılaştırması yapılmıştır. Deney sonuçlan, enjeksiyon siteminin egzoz emisyonları, özgül yakıt tüketimi ve volumetrik verim açısından daha üstün olduğunu, buna karşılık karbüratörlüBUJİ İLE ATEŞLEMELİ MOTORLARDA ENJEKSİYON SİSTEMİNİN MOTOR PERFORMANSINA ETKİLERİ (Yüksek Lisans Tezi) Kadir OKATAN GAZI ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Ağustos 1998 ÖZET Buji ile ateşlemeli motorlarda hava yalat oranım optimize etmek ve yanmayı iyileştirmek için yapılan çalışmaların başında yakıt enjeksiyon sistemleri gelmektedir. Bu sistemler sayesinde silindire alman hava yakıt karışımının ideal oranlarda karıştırılması sağlanmakta, bu şekilde yanmanın da kalitesi artmaktadır. Günümüz otomobillerinde, karışım teşkilinde halen kullanımı devam eden karbüratörün, mahsurları bilinmektedir. Motorlardan beklenen, değişik çalışma koşullarında yüksek performans verebilmesi, egzoz emisyonlarının kabul edilebilir sınırlar içerisinde olması ve ekonomik çalışmayı gerçekleştirebilmesidir. Karbüratörlü sistemler bu konuda yetersiz kalmaktadır. Yapılan araştırmalar yakıt enjeksiyon sistemlerinin motor performansına ve egzoz emisyonlarına olumlu etkilerini ortaya koymaktadır. Yapılan bu deneysel çalışmada tek noktadan enjeksiyonlu bir motorla aynı özelliklere sahip karbüratörlü motorun karşılaştırması yapılmıştır. Deney sonuçlan, enjeksiyon siteminin egzoz emisyonları, özgül yakıt tüketimi ve volumetrik verim açısından daha üstün olduğunu, buna karşılık karbüratörlü BUJİ İLE ATEŞLEMELİ MOTORLARDA ENJEKSİYON SİSTEMİNİN MOTOR PERFORMANSINA ETKİLERİ (Yüksek Lisans Tezi) Kadir OKATAN GAZI ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Ağustos 1998 ÖZET Buji ile ateşlemeli motorlarda hava yalat oranım optimize etmek ve yanmayı iyileştirmek için yapılan çalışmaların başında yakıt enjeksiyon sistemleri gelmektedir. Bu sistemler sayesinde silindire alman hava yakıt karışımının ideal oranlarda karıştırılması sağlanmakta, bu şekilde yanmanın da kalitesi artmaktadır. Günümüz otomobillerinde, karışım teşkilinde halen kullanımı devam eden karbüratörün, mahsurları bilinmektedir. Motorlardan beklenen, değişik çalışma koşullarında yüksek performans verebilmesi, egzoz emisyonlarının kabul edilebilir sınırlar içerisinde olması ve ekonomik çalışmayı gerçekleştirebilmesidir. Karbüratörlü sistemler bu konuda yetersiz kalmaktadır. Yapılan araştırmalar yakıt enjeksiyon sistemlerinin motor performansına ve egzoz emisyonlarına olumlu etkilerini ortaya koymaktadır. Yapılan bu deneysel çalışmada tek noktadan enjeksiyonlu bir motorla aynı özelliklere sahip karbüratörlü motorun karşılaştırması yapılmıştır. Deney sonuçlan, enjeksiyon siteminin egzoz emisyonları, özgül yakıt tüketimi ve volumetrik verim açısından daha üstün olduğunu, buna karşılık karbüratörlüBUJİ İLE ATEŞLEMELİ MOTORLARDA ENJEKSİYON SİSTEMİNİN MOTOR PERFORMANSINA ETKİLERİ (Yüksek Lisans Tezi) Kadir OKATAN GAZI ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Ağustos 1998 ÖZET Buji ile ateşlemeli motorlarda hava yalat oranım optimize etmek ve yanmayı iyileştirmek için yapılan çalışmaların başında yakıt enjeksiyon sistemleri gelmektedir. Bu sistemler sayesinde silindire alman hava yakıt karışımının ideal oranlarda karıştırılması sağlanmakta, bu şekilde yanmanın da kalitesi artmaktadır. Günümüz otomobillerinde, karışım teşkilinde halen kullanımı devam eden karbüratörün, mahsurları bilinmektedir. Motorlardan beklenen, değişik çalışma koşullarında yüksek performans verebilmesi, egzoz emisyonlarının kabul edilebilir sınırlar içerisinde olması ve ekonomik çalışmayı gerçekleştirebilmesidir. Karbüratörlü sistemler bu konuda yetersiz kalmaktadır. Yapılan araştırmalar yakıt enjeksiyon sistemlerinin motor performansına ve egzoz emisyonlarına olumlu etkilerini ortaya koymaktadır. Yapılan bu deneysel çalışmada tek noktadan enjeksiyonlu bir motorla aynı özelliklere sahip karbüratörlü motorun karşılaştırması yapılmıştır. Deney sonuçlan, enjeksiyon siteminin egzoz emisyonları, özgül yakıt tüketimi ve volumetrik verim açısından daha üstün olduğunu, buna karşılık karbüratörlü
Collections