Show simple item record

dc.contributor.advisorSalman, Sahir
dc.contributor.authorOkatan, Kadir
dc.date.accessioned2020-12-10T14:13:38Z
dc.date.available2020-12-10T14:13:38Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/305343
dc.description.abstractBUJİ İLE ATEŞLEMELİ MOTORLARDA ENJEKSİYON SİSTEMİNİN MOTOR PERFORMANSINA ETKİLERİ (Yüksek Lisans Tezi) Kadir OKATAN GAZI ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Ağustos 1998 ÖZET Buji ile ateşlemeli motorlarda hava yalat oranım optimize etmek ve yanmayı iyileştirmek için yapılan çalışmaların başında yakıt enjeksiyon sistemleri gelmektedir. Bu sistemler sayesinde silindire alman hava yakıt karışımının ideal oranlarda karıştırılması sağlanmakta, bu şekilde yanmanın da kalitesi artmaktadır. Günümüz otomobillerinde, karışım teşkilinde halen kullanımı devam eden karbüratörün, mahsurları bilinmektedir. Motorlardan beklenen, değişik çalışma koşullarında yüksek performans verebilmesi, egzoz emisyonlarının kabul edilebilir sınırlar içerisinde olması ve ekonomik çalışmayı gerçekleştirebilmesidir. Karbüratörlü sistemler bu konuda yetersiz kalmaktadır. Yapılan araştırmalar yakıt enjeksiyon sistemlerinin motor performansına ve egzoz emisyonlarına olumlu etkilerini ortaya koymaktadır. Yapılan bu deneysel çalışmada tek noktadan enjeksiyonlu bir motorla aynı özelliklere sahip karbüratörlü motorun karşılaştırması yapılmıştır. Deney sonuçlan, enjeksiyon siteminin egzoz emisyonları, özgül yakıt tüketimi ve volumetrik verim açısından daha üstün olduğunu, buna karşılık karbüratörlüBUJİ İLE ATEŞLEMELİ MOTORLARDA ENJEKSİYON SİSTEMİNİN MOTOR PERFORMANSINA ETKİLERİ (Yüksek Lisans Tezi) Kadir OKATAN GAZI ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Ağustos 1998 ÖZET Buji ile ateşlemeli motorlarda hava yalat oranım optimize etmek ve yanmayı iyileştirmek için yapılan çalışmaların başında yakıt enjeksiyon sistemleri gelmektedir. Bu sistemler sayesinde silindire alman hava yakıt karışımının ideal oranlarda karıştırılması sağlanmakta, bu şekilde yanmanın da kalitesi artmaktadır. Günümüz otomobillerinde, karışım teşkilinde halen kullanımı devam eden karbüratörün, mahsurları bilinmektedir. Motorlardan beklenen, değişik çalışma koşullarında yüksek performans verebilmesi, egzoz emisyonlarının kabul edilebilir sınırlar içerisinde olması ve ekonomik çalışmayı gerçekleştirebilmesidir. Karbüratörlü sistemler bu konuda yetersiz kalmaktadır. Yapılan araştırmalar yakıt enjeksiyon sistemlerinin motor performansına ve egzoz emisyonlarına olumlu etkilerini ortaya koymaktadır. Yapılan bu deneysel çalışmada tek noktadan enjeksiyonlu bir motorla aynı özelliklere sahip karbüratörlü motorun karşılaştırması yapılmıştır. Deney sonuçlan, enjeksiyon siteminin egzoz emisyonları, özgül yakıt tüketimi ve volumetrik verim açısından daha üstün olduğunu, buna karşılık karbüratörlü
dc.description.abstractBUJİ İLE ATEŞLEMELİ MOTORLARDA ENJEKSİYON SİSTEMİNİN MOTOR PERFORMANSINA ETKİLERİ (Yüksek Lisans Tezi) Kadir OKATAN GAZI ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Ağustos 1998 ÖZET Buji ile ateşlemeli motorlarda hava yalat oranım optimize etmek ve yanmayı iyileştirmek için yapılan çalışmaların başında yakıt enjeksiyon sistemleri gelmektedir. Bu sistemler sayesinde silindire alman hava yakıt karışımının ideal oranlarda karıştırılması sağlanmakta, bu şekilde yanmanın da kalitesi artmaktadır. Günümüz otomobillerinde, karışım teşkilinde halen kullanımı devam eden karbüratörün, mahsurları bilinmektedir. Motorlardan beklenen, değişik çalışma koşullarında yüksek performans verebilmesi, egzoz emisyonlarının kabul edilebilir sınırlar içerisinde olması ve ekonomik çalışmayı gerçekleştirebilmesidir. Karbüratörlü sistemler bu konuda yetersiz kalmaktadır. Yapılan araştırmalar yakıt enjeksiyon sistemlerinin motor performansına ve egzoz emisyonlarına olumlu etkilerini ortaya koymaktadır. Yapılan bu deneysel çalışmada tek noktadan enjeksiyonlu bir motorla aynı özelliklere sahip karbüratörlü motorun karşılaştırması yapılmıştır. Deney sonuçlan, enjeksiyon siteminin egzoz emisyonları, özgül yakıt tüketimi ve volumetrik verim açısından daha üstün olduğunu, buna karşılık karbüratörlüBUJİ İLE ATEŞLEMELİ MOTORLARDA ENJEKSİYON SİSTEMİNİN MOTOR PERFORMANSINA ETKİLERİ (Yüksek Lisans Tezi) Kadir OKATAN GAZI ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Ağustos 1998 ÖZET Buji ile ateşlemeli motorlarda hava yalat oranım optimize etmek ve yanmayı iyileştirmek için yapılan çalışmaların başında yakıt enjeksiyon sistemleri gelmektedir. Bu sistemler sayesinde silindire alman hava yakıt karışımının ideal oranlarda karıştırılması sağlanmakta, bu şekilde yanmanın da kalitesi artmaktadır. Günümüz otomobillerinde, karışım teşkilinde halen kullanımı devam eden karbüratörün, mahsurları bilinmektedir. Motorlardan beklenen, değişik çalışma koşullarında yüksek performans verebilmesi, egzoz emisyonlarının kabul edilebilir sınırlar içerisinde olması ve ekonomik çalışmayı gerçekleştirebilmesidir. Karbüratörlü sistemler bu konuda yetersiz kalmaktadır. Yapılan araştırmalar yakıt enjeksiyon sistemlerinin motor performansına ve egzoz emisyonlarına olumlu etkilerini ortaya koymaktadır. Yapılan bu deneysel çalışmada tek noktadan enjeksiyonlu bir motorla aynı özelliklere sahip karbüratörlü motorun karşılaştırması yapılmıştır. Deney sonuçlan, enjeksiyon siteminin egzoz emisyonları, özgül yakıt tüketimi ve volumetrik verim açısından daha üstün olduğunu, buna karşılık karbüratörlüen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleBuji ile ateşlemeli motorlarda enjeksiyon sisteminin motor performansına etkileri
dc.title.alternativeThe Effect of injection systems in spark ignited engines on engine performance
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmIgnition systems
dc.subject.ytmSpark plug
dc.subject.ytmMotor performance
dc.subject.ytmInjection system
dc.identifier.yokid76158
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid76158
dc.description.pages70
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess