Müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda müziksel işitme okuma öğretimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, müzik öğretmeni yetiştiren kurumlardaki Müziksel İşitme Okuma Öğretimi'nin değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evreni üniversitelere bağlı Müzik Eğitimi Bölümü son sınıf öğrencileri ile ilgili bölümlerde Müziksel İşitme Okuma (MİO) dersi okutan öğretim elemanlarıdır. Örneklem, yedi bölümden seçilen 20 'şer kişilik öğrenci ile (140 öğrenci) tüm bölümlerden iletişim kurulabilen 24 öğretim elemanından oluşmaktadır. Araştırmada durum saptamaya yönelik bir desen esas alınmış, veriler beşli Likert ölçeğine göre hazırlanmış anketle derlenerek işlenmiş, çözüm ve yorumunda ise betimsel istatistik teknikleri kullanılmıştır. Araştırmada, Müzik Öğretmenliği Lisans Programında yer alan Müziksel İşitme Okuma dersi, öğretimi, program öğeleri bakımından irdelenerek durum saptamasıyapılmış, varılan sonuca ilişkin olarak Müziksel İşitme Okuma öğretiminin daha verimli bir biçimde yapılmasına yönelik önerilerde bulunulmuştur. The aim of this research is to evaluate the teaching of musical hearing-reading in the institutions training music teachers. The participants of the research are the last year students in the Music Education Department of the Faculties of Education and the academic teaching members who are teaching this course. Samples include 20 students from 7 departments (140 students) and 24 academic teaching members from all the departments. In the research, the pattern aimed to set the situation is taken as a base, the data are prepared according to the five told Likert Scale, collected by the questionnaire and processed. In the research, the teaching of musical hearing-heading course of the bachelor's degree programme of Music Teaching is examined with respect to programe's elements, and the situation is set. Relating to the result, suggestions are made for a more efficient teaching of musical hearing-reading.
Collections