Show simple item record

dc.contributor.advisorSüer, Rıdvan
dc.contributor.authorAydoğan, Salih
dc.date.accessioned2020-12-10T14:11:11Z
dc.date.available2020-12-10T14:11:11Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/305091
dc.description.abstractBu araştırma, müzik öğretmeni yetiştiren kurumlardaki Müziksel İşitme Okuma Öğretimi'nin değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evreni üniversitelere bağlı Müzik Eğitimi Bölümü son sınıf öğrencileri ile ilgili bölümlerde Müziksel İşitme Okuma (MİO) dersi okutan öğretim elemanlarıdır. Örneklem, yedi bölümden seçilen 20 'şer kişilik öğrenci ile (140 öğrenci) tüm bölümlerden iletişim kurulabilen 24 öğretim elemanından oluşmaktadır. Araştırmada durum saptamaya yönelik bir desen esas alınmış, veriler beşli Likert ölçeğine göre hazırlanmış anketle derlenerek işlenmiş, çözüm ve yorumunda ise betimsel istatistik teknikleri kullanılmıştır. Araştırmada, Müzik Öğretmenliği Lisans Programında yer alan Müziksel İşitme Okuma dersi, öğretimi, program öğeleri bakımından irdelenerek durum saptamasıyapılmış, varılan sonuca ilişkin olarak Müziksel İşitme Okuma öğretiminin daha verimli bir biçimde yapılmasına yönelik önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this research is to evaluate the teaching of musical hearing-reading in the institutions training music teachers. The participants of the research are the last year students in the Music Education Department of the Faculties of Education and the academic teaching members who are teaching this course. Samples include 20 students from 7 departments (140 students) and 24 academic teaching members from all the departments. In the research, the pattern aimed to set the situation is taken as a base, the data are prepared according to the five told Likert Scale, collected by the questionnaire and processed. In the research, the teaching of musical hearing-heading course of the bachelor's degree programme of Music Teaching is examined with respect to programe's elements, and the situation is set. Relating to the result, suggestions are made for a more efficient teaching of musical hearing-reading.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleMüzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda müziksel işitme okuma öğretimi
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmMusical hearing
dc.subject.ytmMusical reading
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid76419
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid76419
dc.description.pages167
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess