İlköğretim iş eğitimi programının teknoloji, atölye ortamları ve materyaller açısından değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İLKÖĞRETİM İŞ EĞİTİMİ PROGRAMININ TEKNOLOJİ, ATÖLYE ORTAMLARI ve MATERYALLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRMESİ (Yüksek Lisans Tezi) Murat SAYIN GAZİ ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Eylül 2001 ÖZET Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okullarındaki teknoloji tabanlı İş eğitimi programının, ne derecede teknolojiyi takip ettiği, atölye ortamlarının ne durumda olduğu ve öğretmenlerin ders içi etkinliklerinde, anlatım ilke ve yöntemleri ile ders materyallerini kullanma düzeylerini belirlemektir. Çalışmanın verileri 27 ilde 125 öğretmene anket uygulanarak toplanmıştır. Veri analizleri sonucunda; İş eğitimi atölye ortamlarının kapasitelerinin ve eğitim-öğretim araçlarının yetersiz olduğu, iş eğitimi öğretmenlerinin ders materyali ve teknoloji kullanımlarının yetersiz olduğu; iş eğitimi derslerine giren resim öğretmenlerinin İş eğitimi alanında yetersiz kaldığı saptanmıştır. Bilim kodu : 705.3.014 Anahtar kelimeler : Endüstriyel Sanatlar.Teknoloji Eğitimi.Atölye Ortamı, Endüstriyel Teknoloji Eğitimi Sayfa adedi : 85 Tez yöneticisi : Yrd. Doç. Dr. Ahmet ŞENEL THE EVALUATION OF PRIMARY EDUCATION INDUSTRIAL ARTS EDUCATION PROGRAMME IN TERMS OF TECHNOLOGY.WORKSHOP SETTINGS AND MATERIALS (Master Thesis) Murat SAYIN GAZİ UNIVERSITY INSTITUTE OF SCIENCE September 2001 ABSTRACT The purpose of this study is to ascertain the levels of following up the technology of the industrial arts program based on tecnology, of workshop settings and the levels at which the teachers use the teaching/learning strategies, methods and techniques and instructional materials in Primary Education Schools. Questionnaires were administered to 125 teachers in 27 provinces. Results of the data analyses are as follows: It was found that the industrial arts settings were weak in terms of their capacities and instructional materials; industrial arts teachers were not sufficient in using instructional materials at technology; the art teachers who teach industrial arts were insufficient in the field of industrial art instruction. Science code : 705.3.014 Key Words : Industrial Arts, Tecnology Education, Workshop Area, Industrial Tecnology Education Number of pages : 85 Advisor : Assist. Prof. Dr Ahmet ŞENEL
Collections