Show simple item record

dc.contributor.advisorŞenel, Ahmet
dc.contributor.authorSayin, Murat
dc.date.accessioned2020-12-10T14:04:38Z
dc.date.available2020-12-10T14:04:38Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/304406
dc.description.abstractİLKÖĞRETİM İŞ EĞİTİMİ PROGRAMININ TEKNOLOJİ, ATÖLYE ORTAMLARI ve MATERYALLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRMESİ (Yüksek Lisans Tezi) Murat SAYIN GAZİ ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Eylül 2001 ÖZET Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okullarındaki teknoloji tabanlı İş eğitimi programının, ne derecede teknolojiyi takip ettiği, atölye ortamlarının ne durumda olduğu ve öğretmenlerin ders içi etkinliklerinde, anlatım ilke ve yöntemleri ile ders materyallerini kullanma düzeylerini belirlemektir. Çalışmanın verileri 27 ilde 125 öğretmene anket uygulanarak toplanmıştır. Veri analizleri sonucunda; İş eğitimi atölye ortamlarının kapasitelerinin ve eğitim-öğretim araçlarının yetersiz olduğu, iş eğitimi öğretmenlerinin ders materyali ve teknoloji kullanımlarının yetersiz olduğu; iş eğitimi derslerine giren resim öğretmenlerinin İş eğitimi alanında yetersiz kaldığı saptanmıştır. Bilim kodu : 705.3.014 Anahtar kelimeler : Endüstriyel Sanatlar.Teknoloji Eğitimi.Atölye Ortamı, Endüstriyel Teknoloji Eğitimi Sayfa adedi : 85 Tez yöneticisi : Yrd. Doç. Dr. Ahmet ŞENEL
dc.description.abstractTHE EVALUATION OF PRIMARY EDUCATION INDUSTRIAL ARTS EDUCATION PROGRAMME IN TERMS OF TECHNOLOGY.WORKSHOP SETTINGS AND MATERIALS (Master Thesis) Murat SAYIN GAZİ UNIVERSITY INSTITUTE OF SCIENCE September 2001 ABSTRACT The purpose of this study is to ascertain the levels of following up the technology of the industrial arts program based on tecnology, of workshop settings and the levels at which the teachers use the teaching/learning strategies, methods and techniques and instructional materials in Primary Education Schools. Questionnaires were administered to 125 teachers in 27 provinces. Results of the data analyses are as follows: It was found that the industrial arts settings were weak in terms of their capacities and instructional materials; industrial arts teachers were not sufficient in using instructional materials at technology; the art teachers who teach industrial arts were insufficient in the field of industrial art instruction. Science code : 705.3.014 Key Words : Industrial Arts, Tecnology Education, Workshop Area, Industrial Tecnology Education Number of pages : 85 Advisor : Assist. Prof. Dr Ahmet ŞENELen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.titleİlköğretim iş eğitimi programının teknoloji, atölye ortamları ve materyaller açısından değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe Evaluation of primary education industrial arts education programme in terms of technology, workshop settings and materials
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmTechnology education
dc.subject.ytmWorkshop
dc.subject.ytmJob training
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid121586
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid114771
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess