Fen bilgisi derslerindeki biyoloji konularından fotosentez ve solunumun öğrenciler tarafından anlaşılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
FEN BİLGİSİ DERSLERİNDEKİ BİYOLOJİ KONULARINDAN FOTOSENTEZ VE SOLUNUMUN ÖĞRENCİLER TARAFINDAN ANLAŞILMASI (Yüksek Lisans Tezi) Huriye SOMUNCU GAZİ ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Temmuz 2001 ÖZET Orta Okul Fen Bilgisi derslerinin biyoloji bölümünde işlenen fotosentez ve solunum konularının, öğrenciler tarafından anlaşılma durumu ve seviyesi bu çalışmanın konusunu oluşturmaktadır. Araştırmada, ilköğretim sekizinci sınıfta Kolejde (K) okuyan öğrenciler, Devlet Okulu + Dershane (OD) öğrencileri He Kolej + Dershane (KD) öğrencileri bitlikte ve ayrı değerlendirilmiştir. Araştırma 245 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Test sonuçlan istatistiksel olarak değerlendirilmiştir. Neticede Kolej + Dershane (KD) öğrencileri tarafından, fotosentez ve solunum konularının, Devlet Okulu + Dershane (OD) ve Kolej (K) öğrencilerine göre daha iyi anlaşıldığı tespit edilmiştir. Bilim Kodu : 5903 Anahtar Kelimeler : Solunum, fotosentez, öğretim metotları, öğrenim metotları Sayfa Adedi : 84 Tez Yöneticisi : Prof. Dr. Orhan ARSLAN STUDENTS UNDERSTANDING OF PHOTOSYNTHESIS AND RESPIRATION IN BIOLOGY COURSES IN SCIENCE CLASSES ( Master Thesis ) Huriye SOMUNCU GAZİ UNIVERSITY INSTITUTE OF SCIENCE AND TECHNOLOGY July 2001 ABSTRACT This study focuses on students comprehension and level of understanding of photosynthesis and respiration in the biology part of science courses in secondary schools. In this research, 3nd year students in private secondary schools, state schools and private courses, and private secondary schools and private courses have been tested together and seperately. This research made about 245 student. The reason of tests appreciated by statically. Thus, ft is found out that photosynthesis and respiration have been grasped much better by the students of private schools and private courses when compared with those of state schools and private courses and private schools. Science Code : 5903 Key Words : Respiration, photosynthesis, teaching methods, teaming methods Number of Pages : 84 Supervisor ; Prof. Dr. Orhan ARSLAN
Collections