Kalite yönetim sisteminin iş doyumuna etkisi: Kalite belgesi bulunan ve bulunmayan matbaa işletmelerinde bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısmada kalite yönetim sistemini uygulayan isletme çalısanları ile kaliteyönetim sistemini uygulamayan isletme çalısanlarının is doyum düzeylerikarsılastırılmıstır. s doyum düzeyleri karsılastırılması 4 faktör altındayapılmıstır. Bunlar genel, ücret, iletisim ve meslege verilen degerdir.Çalısma Ankara'da orta ölçekli isletmelerde çalısan matbaa çalısanları ile ve isdoyumu ölçümü için kullanılan is doyum ölçegi ile sınırlıdır. Yapılan anketçalısmaları ile ön testler bir matbaa isletmesinde gerçeklestirilmis daha sonrarasyonel olarak seçilen 6 adet orta ölçekli matbaa isletmesinde uygulanmıstır.Seçilen 3 matbaa isletmesi kalite yönetim sistemi belgesine sahiptir. Diger 3matbaa isletmesinin ise kalite yönetim sistemi belgesi bulunmamaktadır.Elde edilen bilgiler dogrultusunda matbaa isletmesinde çalısanların is doyumdüzeyleri tespit edilmis ve çalısmanın sonunda çözüm önerilerindebulunulmustur. sletmelerin kalite belgesine sahip olmaları çalısanların isdoyumlarına olumlu bir katkı yapmamaktadır. Kalite belgesi bulunsun ya dabulunmasın isletme çalısanları ücretler açısından ?olumsuz?, iletisim açısından?olumluya yakın? ve meslege verdikleri deger açısından ise ?nötr? bir tutumasahiptirler. In this study the job satisfaction levels of the workers who apply the qualitymanagement system and who don?t apply have been compared. The jobsatisfaction level includes 4 factors. These are general, price, communicationand value. This study consists of just the printing workers in the middle scalebusiness and the job satisfaction scale used for the measure of job satisfaction.The tests and the questionnaire were done in a printing studio and then thesewere applied in the six middle-scale printing business. The three of the printingbusiness have the Certificate of Quality Management System but the othersdon?t have it.With the information which is taken, the level of job satisfaction of the workersin the printing business and the advice is given for solution at the end of thestudy. It has proven that the certificate of quality management system does nothave any significant impact on job satisfaction. All workers regardless of theiremployee?s positon in relation to certificate of quality management, approachcan be considered as ?negative? in terms of salary, ?slightly positive? in termsof communication and ?neatral? in terms of Professional value.
Collections