Show simple item record

dc.contributor.advisorTepecik, Adnan
dc.contributor.authorYilmaz, Mithat
dc.date.accessioned2020-12-10T13:37:54Z
dc.date.available2020-12-10T13:37:54Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/301678
dc.description.abstractBu çalısmada kalite yönetim sistemini uygulayan isletme çalısanları ile kaliteyönetim sistemini uygulamayan isletme çalısanlarının is doyum düzeylerikarsılastırılmıstır. s doyum düzeyleri karsılastırılması 4 faktör altındayapılmıstır. Bunlar genel, ücret, iletisim ve meslege verilen degerdir.Çalısma Ankara'da orta ölçekli isletmelerde çalısan matbaa çalısanları ile ve isdoyumu ölçümü için kullanılan is doyum ölçegi ile sınırlıdır. Yapılan anketçalısmaları ile ön testler bir matbaa isletmesinde gerçeklestirilmis daha sonrarasyonel olarak seçilen 6 adet orta ölçekli matbaa isletmesinde uygulanmıstır.Seçilen 3 matbaa isletmesi kalite yönetim sistemi belgesine sahiptir. Diger 3matbaa isletmesinin ise kalite yönetim sistemi belgesi bulunmamaktadır.Elde edilen bilgiler dogrultusunda matbaa isletmesinde çalısanların is doyumdüzeyleri tespit edilmis ve çalısmanın sonunda çözüm önerilerindebulunulmustur. sletmelerin kalite belgesine sahip olmaları çalısanların isdoyumlarına olumlu bir katkı yapmamaktadır. Kalite belgesi bulunsun ya dabulunmasın isletme çalısanları ücretler açısından ?olumsuz?, iletisim açısından?olumluya yakın? ve meslege verdikleri deger açısından ise ?nötr? bir tutumasahiptirler.
dc.description.abstractIn this study the job satisfaction levels of the workers who apply the qualitymanagement system and who don?t apply have been compared. The jobsatisfaction level includes 4 factors. These are general, price, communicationand value. This study consists of just the printing workers in the middle scalebusiness and the job satisfaction scale used for the measure of job satisfaction.The tests and the questionnaire were done in a printing studio and then thesewere applied in the six middle-scale printing business. The three of the printingbusiness have the Certificate of Quality Management System but the othersdon?t have it.With the information which is taken, the level of job satisfaction of the workersin the printing business and the advice is given for solution at the end of thestudy. It has proven that the certificate of quality management system does nothave any significant impact on job satisfaction. All workers regardless of theiremployee?s positon in relation to certificate of quality management, approachcan be considered as ?negative? in terms of salary, ?slightly positive? in termsof communication and ?neatral? in terms of Professional value.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKalite yönetim sisteminin iş doyumuna etkisi: Kalite belgesi bulunan ve bulunmayan matbaa işletmelerinde bir uygulama
dc.title.alternativeEffect of the quality management system on the job satisfaction: A case study of printing business
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmQuality
dc.identifier.yokid9007431
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid200952
dc.description.pages212
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess