Teknoloji ve tasarım dersi programı üzerine iş eğitimi öğretmenlerinin görüş ve düşüncelerinin belirlenmesi (Antalya ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
2006-2007 eğitim öğretim yılından itibaren ilköğretim okullarında İş Eğitimi dersinin yerine farklı bir programla Teknoloji ve Tasarım dersi uygulamaya geçirilmiştir. Bu çalışma ile ders programının, günümüzün ve geleceğin şartlarına ne ölçüde uygun bir program olduğu araştırılmıştır. Araştırmada, her iki dersin programını da uygulamış olan İş Eğitimi dersi branşına atanmış öğretmenler belirlenmiştir. Belirlenen öğretmenlerin programları karşılaştırarak Teknoloji ve Tasarım dersi programı hakkında görüş ve düşünceleri belirlenmeye çalışılmıştır.Amaç, geleceğimiz olan çocuklarımızın yarınlara daha kolay uyum sağlamaları ise uygulanan ders programlarının da toplumu, geleceğe hazırlayan özellikler taşıması gerekmektedir. Yapılan çalışma sonucunda elde edilen verilere göre Teknoloji ve Tasarım dersi programın birçok olumlu yönünün olduğu görülmüştür. Bununla birlikte çeşitli nedenlerden kaynaklanan bazı eksikliklerin de bulunduğu tespit edilmiştir. Since the 2006-2007 Educational year, a different curriculum of Technology and Design classes has been put into practice instead of Handcraft classes at primary schools. With this study, it has been searched whether this curriculum is suitable for the conditions of the present and future, or not. In the research, the teachers who have performed the curriculums of both of the subjects have been chosen. The views and thoughts of the specified teachers, who have compared the curriculums of the Technology and Design lessons, are tried to be determined.If the purpose is to fit in for our children who are our future, we have to make sure that the curriculum applied in schools has to have traits that prepare them for the future as well. As a result of the research, the curriculum of the Technology and Design lessons has many positive aspects. Besides, it has been determined that it also has some defects because of some reasons.
Collections