Show simple item record

dc.contributor.advisorŞık, Aydın
dc.contributor.authorKoç, Ali
dc.date.accessioned2020-12-10T13:29:09Z
dc.date.available2020-12-10T13:29:09Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/300697
dc.description.abstract2006-2007 eğitim öğretim yılından itibaren ilköğretim okullarında İş Eğitimi dersinin yerine farklı bir programla Teknoloji ve Tasarım dersi uygulamaya geçirilmiştir. Bu çalışma ile ders programının, günümüzün ve geleceğin şartlarına ne ölçüde uygun bir program olduğu araştırılmıştır. Araştırmada, her iki dersin programını da uygulamış olan İş Eğitimi dersi branşına atanmış öğretmenler belirlenmiştir. Belirlenen öğretmenlerin programları karşılaştırarak Teknoloji ve Tasarım dersi programı hakkında görüş ve düşünceleri belirlenmeye çalışılmıştır.Amaç, geleceğimiz olan çocuklarımızın yarınlara daha kolay uyum sağlamaları ise uygulanan ders programlarının da toplumu, geleceğe hazırlayan özellikler taşıması gerekmektedir. Yapılan çalışma sonucunda elde edilen verilere göre Teknoloji ve Tasarım dersi programın birçok olumlu yönünün olduğu görülmüştür. Bununla birlikte çeşitli nedenlerden kaynaklanan bazı eksikliklerin de bulunduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractSince the 2006-2007 Educational year, a different curriculum of Technology and Design classes has been put into practice instead of Handcraft classes at primary schools. With this study, it has been searched whether this curriculum is suitable for the conditions of the present and future, or not. In the research, the teachers who have performed the curriculums of both of the subjects have been chosen. The views and thoughts of the specified teachers, who have compared the curriculums of the Technology and Design lessons, are tried to be determined.If the purpose is to fit in for our children who are our future, we have to make sure that the curriculum applied in schools has to have traits that prepare them for the future as well. As a result of the research, the curriculum of the Technology and Design lessons has many positive aspects. Besides, it has been determined that it also has some defects because of some reasons.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTeknik Eğitimtr_TR
dc.subjectTechnical Educationen_US
dc.titleTeknoloji ve tasarım dersi programı üzerine iş eğitimi öğretmenlerinin görüş ve düşüncelerinin belirlenmesi (Antalya ili örneği)
dc.title.alternativeThe determination of the thoughts and aspects of handcraft teachers on the curriculum of the technology and design courses (Sample of Antalya province)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEndüstriyel Teknoloji Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTechnology
dc.subject.ytmTechnology education
dc.identifier.yokid359895
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid269236
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess