Biyoloji öğretmen adaylarının canlı çeşitliliği ve orijini hakkındaki görüşlerinin saptanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, biyoloji öğretmen adaylarının canlı çeşitliliği ve orijini hakkındaki görüşlerini saptamaktır. Araştırmaya Konya Necmettin Erbakan Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Biyoloji Öğretmenliği Programı, 2019-2020 eğitim-öğretim yılında son sınıfta okuyan öğretmen adaylarından toplam 13 kişi katılmıştır. Veri toplama aracı olarak kategorilendirilmiş açık uçlu sorular ve likert ifadeler içeren anket tekniği kullanılmıştır. Bu şekilde öğretmen adaylarının biyoçeşitlilik üzerinde etkili olan faktörler ile biyoçeşitliliğin azalmasında etkili olan faktörlere karşı önlem alma becerileri sorgulanmıştır. Araştırma, öğretmen adaylarının genel anlamda biyolojik çeşitlilik konusunda bilgi sahibi olduklarını, çevresel sorunların biyoçeşitliliğe olan etkilerinin farkında olmalarına rağmen büyük çoğunluğunun çevresel faktörler ile biyoçeşitlilik arasındaki ilişkiyi iyi yorumlayamadıklarını ortaya koymaktadır. Bu nedenle, biyoloji öğretmenlerinin biyoçeşitliliğin korunmasına yönelik öğrencilerin bilgilendirilmesinde öncü olmaları, biyoçeşitlilikle ilgili genel, özel ve kültürel bağları iyi bilmeleri gerekir. Bunun da ancak biyoloji öğretmen adaylarının sözü edilen kavramlar ve bunların birbirleri ile olan ilişkilerinin irdelenmesinde deneyim sahibi olmaları, eğitim süreçlerinde müfredat programlarının buna göre yeniden gözden geçirilmesi ile olabileceği sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: biyoçeşitlilik, biyoloji öğretmen adayları, çevre eğitimi, müfredat The aim of this study was to determine the views of pre-service biology teachers about the diversity and origin of living things. Total of 13 students from Konya Necmettin Erbakan University, Ahmet Keleşoğlu Education Faculty, Department of Mathematics and Science Education, Biology Teaching Program in the last year of the 2019-2020 academic year participated in the research.As a data collection tool, a questionnaire technique with categorized open-ended questions and likert statements was used. In this way, pre-service teachers' ability to take precautions against factors that affect biodiversity and decrease biodiversity were questioned.The research results have been revealed that pre-service teachers have general knowledge about biodiversity and although they are aware of the effects of environmental problems on biodiversity, the majority of them cannot interpret the relationship between environmental factors and biodiversity well.For this reason, biology teachers should be pioneers in informing students about the protection of biodiversity, and they should be well aware of the general, specific and cultural ties related to biodiversity. It has been concluded that this can only happen if biology teacher candidates have experience in examining the mentioned concepts and their relations with each other, and the curriculum programs are revised accordingly in the education process.Keywords: biodiversity, pre-service biology teachers, environmental education, curriculum
Collections