SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 161-180 of 708
-
Sosyal medyanın destinasyon tercihine etkisi: Kapadokya örneği
(NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bir destinasyonun sürdürülebilirliğinin sağlanabilmesi için yalnızca çekiciliklerininmevcut olması yeterli değildir. Bunun yanında doğru zamanda, doğru stratejiler iledestinasyon pazarlamasının gerçekleştirilmesi gerekmektedir. ... -
Turist rehberlerinin işe tutkunluk ve iş-aile çatışma düzeylerinin yaşam doyumları üzerine etkisi
(NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Turist rehberi, ziyaretçi ile destinasyon arasında köprü vazifesi gören turizmin en önemli aktörlerindendir. Mesleği gereği turist rehberi zorlu ve uzun çalışma şartlarına sahiptir ve bu durum bazen rehberin aile hayatı ... -
Ortaokul öğrencilerinin sosyal bilgiler dersi kapsamında uzaktan eğitim sürecine yönelik görüşleri
(NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersi kapsamında uzaktan eğitim sürecine yönelik görüşlerini incelemektir. Uzaktan eğitimin tarihi 1700'lü yıllara kadar geri götürülse de gerek dünyanın ... -
Sosyal bilgiler ders kitaplarının UNESCO'nun küresel vatandaşlık eğitim paradigması açısından incelenmesi
(NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, Türkiye'de 1998, 2005 ve 2018 sosyal bilgiler dersi öğretim programlarına göre hazırlanmış olan sosyal bilgiler (4-5-6 ve 7. sınıf) ders kitaplarında UNESCO tarafından geliştirilen küresel ... -
Konaklama işletmelerinde işgören bulma ve seçme sürecine yönelik bir araştırma: Kapadokya örneği
(NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Turizm endüstrisinde, özellikle müşterilere doğrudan hizmet sunan ve ön kısımlarda çalışan işgörenler çalıştıkları markaya ait etik değerleri ve ilkelerini ortaya koyan bir hizmet anlayışı ile hizmet sunmalıdır. Bunu ... -
Okul öncesinde vatandaşlık eğitiminin program ve öğretmen görüşleri açısından incelenmesi
(NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın temel amacı, okul öncesi öğretmenlerinin vatandaşlık eğitimi hakkındaki görüşlerini ve okul öncesi eğitim programındaki vatandaşlık eğitimini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda çalışmada nitel araştırma ... -
7.sınıf sosyal bilgiler dersinde 5N1K yöntemi ile ders sonlandırmanın öğrencinin akademik başarısı ve kalıcılığına etkisi
(NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu çalışma sosyal bilgiler dersi eğitiminde 5N1K Yöntemi ile ders sonlandırmanın öğrencilerin akademik başarısı ve kalıcılığı üzerine etkisini araştırmayı amaçlamıştır. Araştırma, 2020-2021 eğitim ve öğretim yılının 2. ... -
Covid-19 pandemisinin kamu hastanelerinin finansal performansına etkisi: Mersin Toros Devlet Hastanesi örneği
(NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Faaliyet gösteren her tür işletmede olduğu üzere hastanelerin de finansal performansı, yıllık olarak hazırlanan faaliyet raporlarına ve finansal tablolara yansıtılır. Hastanenin mali yönetiminin planlanan yönde ilerlememesi, ... -
Erciyes üniversitesi, İstanbul Üniversitesi ve Gazi Üniversitesi akademik Türkçe kitap setlerinin okuma metinleri ve etkinliklerinin incelenmesi
(NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu tez çalışmasında amaç yabancılara Türkçe öğretimi amaçlı kullanılan Erciyes Üniversitesi, İstanbul Üniversitesi, Gazi Üniversitesi Akademik Türkçe kitap setlerindeki okuma metinlerinin ve etkinliklerinin incelenmesidir. ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kullanılan ders kitaplarındaki dinleme etkinliklerinin incelenmesi
(NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Dil becerileri anlama (okuma-dinleme) anlatma (yazma-konuşma) becerileri olarak ikiye ayrılmıştır. Bu temel becerilerden biri olan dinleme becerisi anlama becerileri içinde yer almaktadır. Dinleme diğer tüm yabancı dillerde ... -
Kamu personelinin duygusal zeka seviyelerinin çalışan performansı ve görev motivasyonu düzeylerine etkisi: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi'nde bir araştırma
(NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Duygusal zeka günümüzde popülerlik kazanması ile birlikte, akademik çevrede araştırma konusu olmuştur. Duygusal zeka, kendini harekete geçirebilme, olumlu ve olumsuz duyguları yönetebilme ve düzenleyebilme, çevresine uyum ... -
Türkiye Şanghay ülkeleri arasındaki dış ticaret ilişkilerinin ekonomik analizi
(NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Dünyada ekonomi alanındaki gelişmeler göz önünde bulundurulduğunda ekonomik işbirliklerinin gerekliliği fark edilmektedir. Nitekim küreselleşmenin de etkisiyle dünya siyasi, ekonomik, kültürel ve sosyal açıdan bütünleşmeye ... -
Yabancı dil olarak Türkçe ve İngilizce ders kitaplarında orta düzey konuşma etkinliklerinin karşılaştırılması (Yedi İklim Türkçe ve New English File örneği)
(NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Yabancı dil öğretiminde tarih boyunca çeşitli kaynaklardan yararlanılmıştır. Bu kaynaklardan en sık kullanılanı kuşkusuz ders kitapları olmuştur. Ders kitaplarının yaygın kullanımı da dil becerilerinin öğretimi etkinlikleri ... -
Sendikal memnuniyetin, sendikal bağlılık ve sendikal vatandaşlık davranışı üzerindeki etkileri: Nevşehir MEB örneği
(NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Sendikalar, üyeleri lehine kazanım elde etmeye çalışan sivil toplum kuruluşlarıdır. Elde edilecek kazanımlar sendika üyelerinin,sendikalarından duyacakları memnuniyetietkileyebilecek bu da onların bir yandan sendikalarına ... -
Sosyal bilgiler öğretiminde öğrencilerin geliştirdiği coğrafi konum etkinlikleri ile mekânı algılama düzeylerinin belirlenmesi
(NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada mekânı algılama becerisinin öğretiminde öğrencilerin mekân becerilerini belirlemelerindeki eksiklikler önemli bir problem olarak algılanmıştır. Toplumun bir parçası olan öğrencilerin de mekânı algılama ... -
Hayat boyu Türkçe 1-2-3 seviye ders kitapları okuma etkinliklerinin Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Programı A1 düzeyi okuma kazanımlarına uygunluğu ve Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen çocuklara yönelik okuma etkinlik örnekleri
(NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Tarihsel süreç içerisinde toplumlar arası etkileşimin gelişmesi neticesinde yabancı dil öğrenim ihtiyacı her geçen gün artmaktadır. Küreselleşen dünyada yabancı dil öğrenme yaşı okul öncesi seviyesine kadar inmiştir. Bu ... -
Azerbaycan akademisyenlerinin coğrafya ders kitapları bağlamında türk dünyası vatandaşlığı ile ilgili görüşlerinin incelenmesi
(NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın temel amacı Azerbaycan Cumhuriyeti'ndeki akademisyenlerin Coğrafya ders kitapları bağlamında Türk dünyası vatandaşlığı ile ilgili görüşlerini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda Azerbaycan'da ... -
Modernleşme sürecinde okulların rolü ve önemi: Mısır vilayeti örneği
(NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Kavalalı Mehmet Ali Paşa (d.1770-ö.1848) Osmanlı Devleti tarihine damga vurmuş önemli şahsiyetlerden birisidir. Sadece askeri yönüyle değil, Mısır'a vali olduktan sonra da hükümranlığı süresince (1805-1848) sosyal ... -
Coğrafya öğretmenlerinin 21. yüzyıl öğrenen becerileri ile 21. yüzyıl öğretmen becerilerinin kullanımları arasındaki ilişki
(NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Yeryüzünün doğal ve beşeri özelliklerini inceleyen coğrafya bilimi insanlık tarihi kadar eskidir. Her yüzyılda bilim dünyasındaki yerini ve önemini koruyan coğrafya, günümüzün 21. yüzyıl becerileri ile globalleşen dünyada ... -
Yabancı dil olarak Türkçe ve Almanca öğretimi temel düzey ders kitaplarında dinleme etkinliklerinin karşılaştırılması: Yedi İklim ve Menschen örneği
(NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Yabancı dil öğretiminde dinleme, okuma, konuşma ve yazma olmak üzere dört temel dil becerisinin kazandırılması hedeflenmektedir. Bunlardan biri olan dinleme, iletişimsel dilin temel parçası olmasına rağmen diğer dil ...