Sosyal bilgiler öğretiminde öğrencilerin geliştirdiği coğrafi konum etkinlikleri ile mekânı algılama düzeylerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada mekânı algılama becerisinin öğretiminde öğrencilerin mekân becerilerini belirlemelerindeki eksiklikler önemli bir problem olarak algılanmıştır. Toplumun bir parçası olan öğrencilerin de mekânı algılama becerilerinin hangi özellikleri taşıdığının belirlenmesi, öğrencilerin mekânı algılama ile birlikte jeopolitik konumu bir bütün olarak ele almaları amaçlanmıştır. Çalışma grubundaki öğrencilerin yaşadıkları coğrafi mekân ve jeopolitik konum ile ilgili zihinlerinde var olan bilgileri nasıl aktarabildikleri gözlemlenmiştir. Betimsel tarzda gerçekleşen bu araştırma nitel olarak şekillenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 7. sınıf öğrencilerinden 10 kişi oluşturmaktadır. Araştırmada geliştirilen değerlendirme kriterleri ile öğrencilere beş adet etkinlik yaptırılmıştır. Yapılan etkinlikler ile birlikte öğrencilerin mekânı algılama düzeyleri ortaya çıkmıştır. Araştırma bulgularına göre, etkinliklere katılan öğrencilerin her aşamada farklılıklar ortaya koyduğu gözlemlenmiştir. Öğrencilerin çoğunun mekânı konumlandırmada sıkıntılar yaşadığı, Nevşehir'in komşu illerini belirtirken ve Türkiye'ye komşu olan ülkeleri etkinliklere aktarırken yer yön analizlerini tam olarak yapamadıkları ve jeopolitik konum ile mekânı sadece popüler konular ile bağdaştırdıkları sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin mekânı algılama düzeylerine yönelik hazırlanan bu çalışmanın sosyal bilgiler dersinde önemli katkılar sağlayabileceği belirlenmiştir. In this study, the deficiencies in students' determining their space skills in teaching the perception of space were perceived as a significant problem. It was aimed to determine the characteristics of the ability to perceive space of the students who are part of the society and to enable the students to consider the geopolitical position as a whole together with the perception of space. It was observed how the students in the study group were able to convey the information that existed in their minds about the geographical space and geopolitical location they lived in. This research, which was carried out in a descriptive style, was shaped qualitatively. The study group of the research consists of 10 students from 7th grade. With the evaluation criteria developed in the research, five activities were organized for the students. With these activities, students' perception of the space was revealed. According to the research findings, it was observed that the students participating in the activities showed differences at every stage. It was concluded that most of the students had difficulties in positioning the space, that they could not make a complete directional analysis while indicating the neighboring provinces of Nevsehir and the neighboring countries of Turkey in the activities, and that they associated the geopolitical location and the space only with popular issues. It was determined that this study, which was prepared for students' perception of the space, could make significant contributions to the social studies course.
Collections