Sosyal medyanın destinasyon tercihine etkisi: Kapadokya örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bir destinasyonun sürdürülebilirliğinin sağlanabilmesi için yalnızca çekiciliklerininmevcut olması yeterli değildir. Bunun yanında doğru zamanda, doğru stratejiler iledestinasyon pazarlamasının gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Her dönemin kendikoşullarına göre; bazı tutundurma karması elemanları, diğerlerine nazaran daha etkilisonuç verebilmektedir. Günümüzde internet ve teknolojinin gelişmesi ile birliktebirçok yeni kavram literatüre kazandırılmıştır. Elektronik pazarlama ve sosyalmedyanın pazarlama faaliyetlerinde kullanılması hem işletmelerin hem detüketicilerin, zaman ve mekân sınırlaması olmaksızın sürekli olarak iletişimkurmasında yaygın olarak kullanılmaya başlanmıştır. Sosyal medya, son yıllarda tümsektörler için dikkat edilmesi ve takip edilmesi gereken bir mecra haline gelmiştir. Busebeple söz konusu çalışmada; Kapadokya Bölgesi'nin tercih edilmesinde sosyalmedyanın etkisinin ölçülmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda, Kapadokya Bölgesi'niziyaret eden 175'i yerli, 175'i yabancı olmak üzere toplam 350 turistten yüz yüze anketuygulamasıyla elde edilen veriler analize tabi tutulmuştur. Araştırmada; `Destinasyontercihi sürecinde, sosyal medyanın etkisi vardır`, `Kapadokya Bölgesi'ni tercih edenyerli ve yabancı turistler arasında, demografik özelliklerine göre farklılıklar vardır`,`Kapadokya Bölgesi'ni tercih eden yerli ve yabancı turistler arasında, seyahatözelliklerine göre farklılıklar vardır`, `Kapadokya Bölgesi'ni tercih eden yerli veyabancı turistler arasında, sosyal medya kullanım özelliklerine göre farklılıklar vardır`şeklinde hipotezler geliştirilmiştir. Hipotezlerin test edilmesinde, regresyon analizi,frekans dağılımları ve ortalamaları ile bağımsız örneklem t-testinden faydalanılmıştır.Araştırmanın bulgularına göre; destinasyon tercihi sürecinde, sosyal medyanın etkisiolduğu tespit edilmiştir. Buna ek olarak; eğitim ve meslek haricindeki tüm demografiközellikler için Kapadokya Bölgesi'ni tercih eden yerli ve yabancı turistler arasındademografik özelliklerine göre farklılıklar olduğu, seyahat özelliklerine göre farklılıklarolduğu, sosyal medyada günlük geçirilen vakit ve destinasyon tercihinde en fazlakullanılan sosyal medya araçları bakımından farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Buçalışmanın hem sosyal medya kullanımının destinasyon pazarlamasındaki yerini veönemini ifade etmesi açısından hem de Kapadokya Bölgesi ile ilgili ileride yapılacakaraştırmalara yol göstermesi açısından faydalı olacağı düşünülmektedir. In order to ensure the sustainability of a destination, it is not enough just to haveattractiveness. In addition, destination marketing needs to be carried out at the righttime with the right strategies. According to the conditions of each period; Somepromotion mix elements may be more effective than others. Today, with thedevelopment of internet and technology, many new concepts have been brought to theliterature. The use of electronic marketing and social media in marketing activities hasbegun to be widely used for both businesses and consumers to communicatecontinuously without limitation of time and place. In recent years, social media hasbecome a medium that needs attention and follow-up for all sectors. For this reason,in the said study; It is aimed to measure the effect of social media in the preference ofthe Cappadocia Region. In this context, the data obtained by face-to-face surveyapplication from a total of 350 tourists, 175 domestic and 175 foreigners, who visitedthe Cappadocia Region, were analyzed. In the research; `Social media has an effect onthe destination preference process`, `There are differences between domestic andforeign tourists who prefer the Cappadocia Region according to their demographiccharacteristics`, `There are differences between domestic and foreign tourists whoprefer the Cappadocia Region according to their travel characteristics` Hypotheseshave been developed such as `There are differences between domestic and foreigntourists who prefer the Cappadocia Region according to their social media usagecharacteristics`. In testing the hypotheses, regression analysis, frequency distributionsand means, and independent sample t-test were used. According to the findings of theresearch; It has been determined that social media has an effect on the destinationpreference process. In addition; It has been determined that there are differencesbetween domestic and foreign tourists who prefer the Cappadocia Region for alldemographic characteristics except education and occupation, there are differencesaccording to their travel characteristics, there are differences in terms of daily timespent in social media and the most used social media tools in destination preference. .It is thought that this study will be useful both in terms of expressing the place andimportance of the use of social media in destination marketing and in guiding futureresearch on the Cappadocia Region.
Collections