Show simple item record

dc.contributor.advisorYazıcı, Kubilay
dc.contributor.authorAltunay, Furkan
dc.date.accessioned2020-12-10T12:05:55Z
dc.date.available2020-12-10T12:05:55Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-06-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/277142
dc.description.abstractBu araştırma ile sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının ve mesleki benlik saygılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu bağlamda, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sahip oldukları cinsiyet, sınıf, yaş, mezun olunan lise türü, mezun olunan lise türü, öğretmenlik mesleğini isteyerek mi seçtiniz, seçmek istedikleri öğretmenlik alnın sosyal bilgiler öğretmenliği durumu ve öğretmenlik mesleğini sevme durumlarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ve mesleki benlik saygıları üzerinde bir etkisinin olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesinde öğrenim gören 200 sosyal bilgiler öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, Arıcak (1999) tarafından geliştirilen `Mesleki Benlik Saygısı Ölçeği` ve Çetin (2006) tarafından geliştirilen `Öğretmenlik Mesleği Tutum Ölçeği` ile 2017-2018 eğitim-öğretim yılında toplanmıştır. Elde edilen veriler IBM SPSS 24.0 programı vasıtasıyla gerekli istatistiksel analizler gerçekleştirilerek tablolaştırılarak yorumlanmıştır. Çalışmanın sonunda araştırma bulguları ışığında çeşitli öneriler sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Öğretmenlik, Tutum, Mesleki Benlik Saygısı, Sosyal Bilgiler
dc.description.abstractThe aim of this research is to examine the attitudes of social science teacher candidates towards the teaching profession and various variables of professional self-esteem. In this context, they have social studies teachers' gender, class, age, graduated high school type, graduated high school type, you chose willingly the teaching profession, social studies teacher forehead, they want to choose teaching conditions and teacher attitudes and professional relationship profession of his love status teaching profession attempted to determine whether there is an effect on self-esteem. The group of the study is formed 200 social studies students studying at Niğde Ömer Halisdemir University. The data of the study, Arıcak (1999) developed by `Professional Self-Esteem Scale` and Cetin (2006) developed by `Teaching Profession Attitude Scale` was collected in the 2017-2018 academic year. The obtained data were tabled and interpreted by performing necessary statistical analysis through IBM SPSS 24.0 program. At the end of the study, various suggestions were presented in the light of research findings.Key Words: Teaching, Attitude, Vocational Self-Esteem, Social Studies.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının ve mesleki benlik saygılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
dc.title.alternativeThe social studies teacher candidates' attitudes towards the teaching profession and their vocational self-esteems' examining in terms of various variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-26
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmVocational attitude
dc.subject.ytmOccupational self-esteem
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmAttitudes
dc.identifier.yokid10201025
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid510526
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess