Show simple item record

dc.contributor.advisorYazıcı, Kubilay
dc.contributor.authorÖzdemir, Gülsün
dc.date.accessioned2020-12-10T12:05:37Z
dc.date.available2020-12-10T12:05:37Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-07-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/276996
dc.description.abstractBu araştırma ile sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ile konuşma kaygıları arasındaki ilişkinin, çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu bağlamda, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının cinsiyetleri, öğrenim gördükleri sınıf düzeyleri ve öğretmenlik mesleğini isteyerek seçip-seçmeme durumlarının, öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ve konuşma kaygı düzeyleri üzerinde bir etkisinin olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 akademik yılında Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesinde öğrenim gören 258 sosyal bilgiler öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada kullanılan veri toplama araçları Kinay ve Özkan (2014) tarafından geliştirilen `Öğretmen Adayları İçin Konuşma Kaygısı Ölçeği` ve Üstüner (2006) tarafından geliştirilen `Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği` dir. Elde edilen veriler IBM SPSS 21.0 programı vasıtasıyla analiz edilmiştir. Bulgular tablolar aracılığıyla sunulmuş ve alan yazın kapsamında tartışılmıştır. Ayrıca çalışmanın sonunda araştırma bulguları ışığında çeşitli öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the relation between social studies teacher candidates' attitudes towards teaching profession and their speaking anxiety levels in terms of different variables. In this context, the study aims to find out whether the social studies teacher candidates' genders, grade levels and choice of teaching profession being voluntary or involuntary have a significant effect on their attitudes towards teaching profession and their speaking anxiety levels. The study group of the study consists of 258 social studies teacher candidates studying at Niğde Ömer Halisdemir University in 2018-2019 academic years. The data collection tools used in the study are `Speaking Anxiety Scale for Teacher Candidates` developed by Kinay and Özkan (2014) and `Scale for Attitude towards Teaching Profession` developed by Üstüner (2006). The data obtained in the study were analysed through IBM SPSS 21.0. The findings were presented through tables and discussed within literature. Also, some recommendations were made in accordance with the results of the study.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile konuşma kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin tespit edilmesi: Niğde ili örneği
dc.title.alternativeThe determination of the relationship between the social studies teacher candidates' attitudes towards teaching profession and their levels of speaking anxiety: Sample of Niğde
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-03
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmOccupational anxiety
dc.subject.ytmSpeech
dc.subject.ytmSpeech anxiety
dc.subject.ytmVocational attitude
dc.subject.ytmNiğde
dc.identifier.yokid10233012
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid538064
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess