Show simple item record

dc.contributor.advisorAslandağ, Buket
dc.contributor.authorSönmez, Tuğba
dc.date.accessioned2020-12-10T12:04:55Z
dc.date.available2020-12-10T12:04:55Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-11-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/276624
dc.description.abstractBu çalışmada Fen Bilgisi dersinde tartışmacı söylem destekli argümanlar kullanarak öğrencilerin argüman oluşturma düzeylerine etkisi araştırılmaktadır. 2018-2019 eğitim öğretim yılında Niğde Özel Çözüm Eğitim Kurumunda öğrenim gören farklı iki şubedeki öğrencilerden çalışmanın örneklemini oluşturmuştur. Çalışmanın deney grubunda 24, kontrol grubunda 24 olmak üzere 48 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Ortalama 5 hafta süren uygulamada; deney grubu öğrencileri 8. sınıf `Besin Zinciri ve Enerji Akışı` konusunu argümantasyon etkinlikleri ile işlerken; kontrol grubu öğrencileri bu üniteyi MEB Fen Bilgisi öğretim programına göre argümantasyon dışı etkinliklerle işlemişlerdir. Çalışmada tartışmacı söylem destekli argümanların öğrenenlerin argümantasyon düzeylerini nasıl değiştirdiğini araştırmak üzere karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Verilerin analizi hem nitel hem de nicel olarak yapılmıştır. Nicel analizler için deney ve kontrol grubuna uygulanan ön-son test puanları, nitel analizler için deney grubu öğrenenlerinin argüman düzeylerini çalışma yapraklarında geliştirdikleri argümanlardan ve görüşme formundan elde edilen veriler kullanılmıştır.Araştırma sonuçları, deney ve kontrol grubunun kavramsal anlamalarını ünite süresinde geliştirip olumlu yönde artış göstermiştir. Deney grubunun tartışma düzeylerini ünite boyunca geliştirdiği; kontrol grubu öğrencilerinin ise bu becerileri geliştiremediği görülmüştür. Deney grubu öğrencilerinin tartışmacı söylem destekli senaryolar ile argüman düzeylerinde ilerleme olduğu da gözlemlenmiştir.Sonuç olarak grup içi performansları karşılaştırılmasında hem de akran birlikteliğiyle argümantasyon becerilerinin öğrenilmesinde tartışmacı söylem destekli senaryolar ile argüman oluşturmanın etkili bir yöntem olduğu bulunmuştur.
dc.description.abstractThe study aims to investigate the effect of scenarios based on argumentative discourse on students' performance at science classes. The participants of the study consisted of 48 secondary-school students attending a private course in Niğde in 2018-2019 educational year. In the experimental process lasting 5 weeks, while the experimental group studied the target objectives via scenarios based on argumentative discourse, the control group was taught the objectives in-question via activities pre-determined in national curriculum.The study was designed as a mixed study in which quantative and qualitative methods were used respectively. Depending on this, the data analysis was done by using quantative and qualitative analysis. As a result of the analysis of the gathered data, the performance and argumentation levels of the students in experimental group were found to be higher than those of the students in control group. In conclusion, teaching science classes with scenarios based on argumentative discourse has a positive effect on the abilities of students' setting arguments and enhancing cooperative learning.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen bilgisi dersinde argümantasyon destekli senaryolar ile öğrencilerin performanslarının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluating the students' performance via scenarios based on argumentative discourse in science classes
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-04
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10216455
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid644906
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess