Yarımca konteyner liman dolgusunun düşey hareketlerinin jeodezik yöntemlerle izlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sanayi ve teknolojinin gelişmesiyle birlikte giderek artan ulusal ve uluslararası ticaret, yük taşımacılığı sektöründe faaliyet yürüten şirketlere sürat ve tasarruf için bünyelerindeki gemilerin kapasitelerini arttırmaya zorlamıştır. Bu tip gemilerin kapasitelerinin artmasına bağlı olarak yanaşacakları limanların da belli özellikleri taşıması zorunluluğu doğmuştur. Ülkemizde sanayi üretiminin ve ticaretin büyük bir kısmının gerçekleştirildiği Marmara Bölgesinde modern liman tesislerine olan ihtiyaç her geçen gün artmaktadır. Bu ihtiyaçtan kaynaklı İzmit körfezinde İstanbul'a 80 km ve İzmit'e 20 km uzaklıkta, Kocaeli ili Körfez ilçesi Yarımca beldesinde yaklaşık 3 milyon ton kaya dolgu malzemesi ile deniz dolgusu gerçekleştirilerek alan kazanılmış ve bu alan üzerine modern bir konteyner liman tesisi inşa edilmiştir. Yarımca Konteyner Terminali projesi kapsamında toplamda 760 adet çakma çelik kazıkların üzerine oturtulmuş toplamda 600 metre uzunluğunda ana ve yan rıhtımların inşası gerçekleştirilmiştir. Bu tez çalışması kapsamında, gerçekleştirilen kaya dolgu malzemesinin ani oturma sürecini hızlandırmak için yapılan ön yükleme dolgularından bazı Dolgu Yükleme Deneyi ve Beton Blok Yükleme Deneylerinin düşey deformasyonları izlenmiştir. Buna göre deniz dolgu malzemesinin ani oturma miktarı, süresi, oturma grafiği oluşturulmuş ve ön yükleme dolgularının etkisi değerlendirilmiştir. Bu değerlendirmeye göre, Bölge 1'de yapılan deniz dolgusunun ani oturma süreci birkaç hafta ile birkaç ay arasında değiştiği, Bölge 3'te bulunan eski dolgunun ani oturma sürecinin ise tamamlandığı sonucuna varılmıştır. Industrial and technological development influence national and international trade with growing trend. This situation push the transportation companies to widen and make modern their vessels for economical saving and promptness. Neverthless, growing capacity of vessels create a need of modern and widen ports to meet bigger vessels. Most of the industrial production are made at Marmara Area in Turkey. The need of modern port facilities is getting growed in this area. Due to of the need a modern and widen container terminal were built in Kocaeli province, Körfez town. Yarımca Container Terminal were built in Yarımca, at the bay of İzmit about 80 km from İstanbul and 20 km from İzmit. Berth structure type is deck on 760 number steel piles quay wall consist main and side berth with approximately 600 m lentgh in total. During the container terminal constructional works around 3 million ton rock fill material dumped into the sea for reclamation works. In this work, the vertical deformations of some surcharge loads which Fill Load Tests and Concrete Block Load Tests were monitored. The aim of surcharge loads were to accelerate the initial settlements of rockfill material which used for reclamation work. The initial settlements, period and settlement diagrams of rockfill materials were set up and surcharge effect were evaluated. According to the evaluation, the initial settlement period of reclamation in Zone 1 were completed between a few weeks and a few months. The initial settlement of old reclamated area in Zone 3 had been completed already.
Collections