Show simple item record

dc.contributor.advisorBüyükkarcı, Kağan
dc.contributor.authorZeybek, Gülin
dc.date.accessioned2020-12-10T11:52:51Z
dc.date.available2020-12-10T11:52:51Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/268704
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı yabancı dil sınavına giren veya girecek olan kişilerin yabancı dile karşı tutumları, motivasyonları ve yabancı dil sınavıyla ilgili sınav kaygıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Türkiye'de Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından uygulanan sınavları inceleyen tez çalışmaları yapılmış, fakat bu çalışmalar yalnızca sorular ve soru çeşitleri üzerinde odaklanmışlardır. Öte yandan bu sınavlara ilişkin yabancı dil motivasyonu, tutumu ve sınav kaygısını inceleyen bir teze alanda rastlanmamıştır. Bu nedenle, bu çalışma yabancı dil öğreniminde motivasyon, tutum ve yabancı dil sınavı kaygısına etki eden diğer faktörleri inceleyerek alana katkı sağlayacaktır. Deneysel araştırma desenine sahip bu çalışma Türkiye'nin çeşitli yerlerinden katılan 172 mezun kişi üzerinde yapılmış olup, bu kişiler ya halen bir lisansüstü çalışma sürdürmekte olan ya da daha önce lisansüstü çalışmalarını tamamlamış kişiler arasından seçilmiştir. Tek yönlü ANOVA, Bağımsız Değişkenler T-Testi, Korelasyon ve Frekans analizleri yapılmıştır. Sonuçlar göstermektedir ki cinsiyet ve yabancı dil sınavından alınan en yüksek puan gibi bağımsız değişkenlerin tutum, motivasyon ve sınav kaygısı üzerinde önemli ölçüde ektili oldukları saptanmıştır. Öte yandan, diğer bir bağımsız değişken yaşın bağımlı değişkenler üzerine hafif bir etkiye sahip olduğu görülürken, sınava girme sıklığı, ya da katılımcıların çalışma alanları gibi bağımsız değişkenlerin bağımsız değişkenler üzerinde hiçbir yordayıcı özelliğe sahip olmadıkları bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Yabancı Dil Öğrenme, Tutum, Motivasyon, Sınav Kaygısı
dc.description.abstractThe aim of this research is to investigate the relationship between foreign language examination test takers' foreign language learning attitude, motivation and their test anxiety. There are several research papers studying the questions and question types in Foreign Language Exams offered by Turkish Republic Assessment, Selection and Placement Center (ÖSYM) in Turkey, but there is no study which focuses on the effect of language motivation, attitude and test anxiety on each other. Therefore, this study will contribute to the field by investigating the other factors that affect motivation, attitude and test anxiety in foreign language learning. This study has experimental research design, and included 172 graduate level participants who have pursued or still pursuing an undergraduate study from all over Turkey. One-Way ANOVA, Independent Samples T-Test, Correlation and Frequency analyses were done. The results reveal that while some independent variables such as gender and highest scores obtained from FLE were observed as having major effects on attitude, motivation and test anxiety, the independent variable age was found to have minor effects, and the independent variables test-taking frequency and test-takers' fields of study were found have no significant effect on these dependent variables.Keywords: Foreign Language Learning, Attitude, Motivation, Test Anxiety.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleForeign language examination (FLE) test takers` foreign language learning attitude, motivation and test anxiety in Turkey
dc.title.alternativeTürkiye'de yabancı dil sınavı (YDS)'na giren kişilerin dil öğrenme tutumları, motivasyonları ve sınav kaygıları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign Language Achievement Test
dc.subject.ytmInteruniversity Board Foreign Language Examination
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmAchievement motivation
dc.subject.ytmTest anxiety
dc.subject.ytmExamination
dc.subject.ytmForeign language
dc.identifier.yokid10060918
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid393607
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess