Sosyal medya ve mesajlaşma uygulamalarında siber zorbalık davranışlarının araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Siber zorbalık günümüz internet ortamında sıklıkla karşılaşılan olumsuz durumlardan biridir. Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin sosyal medya ve mesajlaşma uygulamalarında siber zorbalığa maruz kalma durumları araştırılmıştır. Siber zorbalığa maruz kalma durumunun öğrencilerin yaşlarına, cinsiyetlerine, eğitim durumlarına, akıllı telefon kullanma durumlarına, internet ve sosyal medya kulanım yıllarına, günlük internet ve sosyal medya kullanım saatlerine göre değişip değişmediğini anlamak için `Siber Zorbalığa Maruz Kalma Ölçeği` geliştirilmiştir. 2015-2016 eğitim öğretim yılı Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi merkez ve ilçelerinde eğitim gören 1237 üniversite öğrencisine (N=628 Kadın, N=609 Erkek) 21 sorudan oluşan ölçek uygulanmıştır. Araştırma sonuçları incelendiğinde siber zorbalığa maruz kalma durumunun sadece cinsiyete göre farklılık gösterdiği anlaşılmıştır ancak diğer durumlar için değişkenlik gözlemlenmemiştir. Cinsiyete göre değerlendirildiğinde erkek öğrencilerin daha çok siber zorbalığa maruz kaldığı sonucuna ulaşılmıştır. Cyberbullying is one of the negative conditions experienced on the internet nowadays. In this study, the university students' exposure to cyberbullying on social media and messaging applications was investigated. A `Cyberbullying Exposure Scale` was developed in order to understand whether age, sex, education level, smart phone use, period of internet and social media use, daily internet and social media use of the students play an important role in this cyberbullying exposure. A scale of 21 questions was given to 1237 (N=628 female, N=609 male) university students of 2015-2016 academic year studying in the central and district campuses of Burdur Mehmet Akif Ersoy University. When the research results are studied, it was concluded that exposure to cyberbullying does not show any difference only according to sex, however, changes were not observed for other conditions. When it is assessed from the sex point of view, it was concluded that male students are more frequently exposed to cyberbullying.
Collections