Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirbilek, Muhammet
dc.contributor.authorKoçak, Çilem
dc.date.accessioned2020-12-10T11:52:45Z
dc.date.available2020-12-10T11:52:45Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-09-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/268618
dc.description.abstractSiber zorbalık günümüz internet ortamında sıklıkla karşılaşılan olumsuz durumlardan biridir. Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin sosyal medya ve mesajlaşma uygulamalarında siber zorbalığa maruz kalma durumları araştırılmıştır. Siber zorbalığa maruz kalma durumunun öğrencilerin yaşlarına, cinsiyetlerine, eğitim durumlarına, akıllı telefon kullanma durumlarına, internet ve sosyal medya kulanım yıllarına, günlük internet ve sosyal medya kullanım saatlerine göre değişip değişmediğini anlamak için `Siber Zorbalığa Maruz Kalma Ölçeği` geliştirilmiştir. 2015-2016 eğitim öğretim yılı Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi merkez ve ilçelerinde eğitim gören 1237 üniversite öğrencisine (N=628 Kadın, N=609 Erkek) 21 sorudan oluşan ölçek uygulanmıştır. Araştırma sonuçları incelendiğinde siber zorbalığa maruz kalma durumunun sadece cinsiyete göre farklılık gösterdiği anlaşılmıştır ancak diğer durumlar için değişkenlik gözlemlenmemiştir. Cinsiyete göre değerlendirildiğinde erkek öğrencilerin daha çok siber zorbalığa maruz kaldığı sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractCyberbullying is one of the negative conditions experienced on the internet nowadays. In this study, the university students' exposure to cyberbullying on social media and messaging applications was investigated. A `Cyberbullying Exposure Scale` was developed in order to understand whether age, sex, education level, smart phone use, period of internet and social media use, daily internet and social media use of the students play an important role in this cyberbullying exposure. A scale of 21 questions was given to 1237 (N=628 female, N=609 male) university students of 2015-2016 academic year studying in the central and district campuses of Burdur Mehmet Akif Ersoy University. When the research results are studied, it was concluded that exposure to cyberbullying does not show any difference only according to sex, however, changes were not observed for other conditions. When it is assessed from the sex point of view, it was concluded that male students are more frequently exposed to cyberbullying.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleSosyal medya ve mesajlaşma uygulamalarında siber zorbalık davranışlarının araştırılması
dc.title.alternativeA research on cyber bullying behaviour in social media and messaging applications
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-07
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCyberbullying
dc.subject.ytmMessage
dc.subject.ytmMessage passing
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmVirtual environments
dc.subject.ytmBullying
dc.subject.ytmCyber attack
dc.identifier.yokid10163421
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid481271
dc.description.pages73
dc.publisher.disciplineBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess