Show simple item record

dc.contributor.advisorAkçay, Süleyman
dc.contributor.authorGömlekçi, Ahmet Enes
dc.date.accessioned2020-12-10T11:52:29Z
dc.date.available2020-12-10T11:52:29Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/268409
dc.description.abstractBu tez çalışması, mevcut öğretim programıyla uyumlu yöntemler ve bilgisayar destekli öğretim yöntemlerinin öğrenci başarısına etkisi üzerine odaklanmıştır. Çalışma 2017-2018 eğitim öğretim yılı ikinci döneminde Isparta ili, Uluborlu ilçesinde bir devlet ortaokulunda bulunan 7. Sınıf öğrencileri ile yapılmıştır. Çalışmamız kontrol grubu (25 öğrenci) ve deney grubu (23 öğrenci) olmak üzere toplam 48 ortaokul öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Araştırma konusu olarak 7.sınıf fen bilgisi dersi müfredatındaki `elektrik enerjisi'' ünitesi dört hafta süreyle işlenmiştir. Önce her iki gruba ön test yapılmış ve dört hafta sonunda da son test yapılmıştır. Deney grubuna bilgisayar destekli öğretim kapsamında akıllı tahta aracılığı ile animasyon, video gibi materyallerle öğretim etkinliği yapılmıştır. Kontrol grubuna ise mevcut öğretim programıyla uyumlu olarak `elektrik enerjisi` konusu anlatılmıştır. Çalışmada ön test – son test kontrol gruplu yarı deneysel araştırma yöntemi uygulanmış ve fen bilgisi başarı testi ile veriler toplanmıştır. Toplanan veriler bağımsız gruplar t testi ve ANCOVA ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda bilgisayar destekli öğretim yönteminin mevcut öğretim programına göre akademik başarı üzerinde anlamlı etkisi olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractThis thesis focuses on the effects of student success how to affected by actively used teaching methods and computer aided teaching methods. This study for thesis was came along with the seventh grade students of public school in Uluborlu, Isparta in the second term of 2017-2018 academic year. 48 secondary school students, 25 students of experimental group and 23 students of control group, took part in the current study. Electrical energy issue in the seventh grade's lesson book was chosen as a research subject and this subject had been studied over during the science lessons for four weeks. First of all, both of the groups took a pre-test and after four weeks, these group took a post-test. For experimental group's students, some computer aided teaching methods such as animations and videos using smart boards were used during the lessons. For control group's students, electrical energy issue was studied with using actively used teaching method. In this survey, semi-experimental research method with pre-test and post-test control group was used and inputs were collected by making science lesson achievement test. Collected inputs were analyzed by independent group test and ANCOVA. According to research's result, we can say that computer aided teaching method had more meaningful effect on academic success than actively used traditional method.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBilgisayar destekli öğretim yönteminin 7.sınıf öğrencilerinin elektrik enerjisi konusunda akademik başarısına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of students' success on seventh grade students on teaching electrical energy subject when used computer aided teaching method
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-18
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmComputer assisted instruction
dc.subject.ytmElectrical energy
dc.subject.ytmScience
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.identifier.yokid10243922
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid553236
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess