A GIS-based parking demand analysis and site selection for parking area: Pendik-Istanbul case
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yıllarda artan nüfus ile birlikte otomobil sayısında yaşanan artış, otopark alanlarına olan ihtiyaç ve talebi artırmıştır. Özellikle, büyük şehirlerde otopark alanlarının yetersizlik olması ciddi park problemlerine neden olmaktadır. Araçlar için ayrılan park alanları, trafik yoğunluğunun azaltılmasında önemli etkiye sahip olduğundan otoparklar modern kent ulaşım sisteminin önemli parçalarından biridir. Ancak, günümüzde uygun otopark yeri bulmak, büyük şehir merkezlerinde büyük problem olmuş ve kent ulaşımı içerisinde çözümlenmesi gereken en önemli sorunlardan biri haline gelmiştir. Bu tez çalışmasında, otopark taleplerinin belirlenmesine yönelik iki farklı yaklaşım önerilmektedir. Birinci yaklaşımda, Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) ve Analitik Hiyerarşi Yöntemi (AHP) entegrasyonu ile etkin otopark alanları için kaynak tahsisinde birden çok parametrenin eş zamanlı analizi yapılarak bütünsel bir yaklaşım geliştirilmiştir. İkinci yaklaşımda ise, CBS ortamında harita cebri kullanılarak Otopark Arz-Talep analizi ile öncelikli otopark talepleri hesaplanmıştır. Bu yöntemlerle otopark taleplerinin belirlenmesinin ardından, CBS ortamında araç park yerlerinin tahsis edilmesi için ağ analizleri uygulanmıştır. Sonuç olarak, AHP yaklaşımıyla CBS'nin eş zamanlı kullanılmasıyla, doğru ve daha iyi yer seçimi için CBS tabanlı çözüm ile veri entegrasyonu sağlanacağı öngörülmektedir. Diğer taraftan, ikinci yaklaşım ise yer seçiminin daha doğru bir şekilde yapılması ve gelişmiş şehirlerin kentleşmesini desteklemek için ulaşım planlamasına uygulanabilecek yeni ve ileri bir veri işleme yaklaşımıdır. With the growing population and increasing number of vehicles, there has been a parallel increase in demand for parking spaces. Large cities are suffering from the lack of parking spaces. Parking spaces are one of the significant parts of the modern urban transportation system and traffic management; having significant effects on decreasing traffic loads. Finding parking spaces has become a major challenge for the urban transportation system especially in the downtown of metropolises. This thesis aims to determine parking demand by implementing two different approaches. The first approach is the integration of Geographic Information System (GIS) with the Analytical Hierarchy Process (AHP). Concomitant use of GIS and AHP represents holistic approaches capable of integrating multiple essential parameters simultaneously for effective land resource allocation. Second approach is Parking Demand-Supply analysis performed by using map algebra in the GIS environment. After calculating and discussing parking demand with two methods, the location-allocation methods of network analysts were implemented to allocate parking locations based on parking demand. In conclusion, we foresee the GIS with AHP approach to be a useful data integration in GIS-based solutions for accurate and better land resource allocations. On the other hand, second approach is a novel and advanced data processing approach that determines the facility locations more accurately and could be applied to transportation planning of developed cities to support the urbanization.
Collections